Κάθε άτομο που βρίσκεται στη φάση αναζήτησης εργασίας καλείται να ανανεώνει, τροποποιεί και εξελίσσει το βιογραφικό του πριν από κάθε αίτηση εργασίας. Άλλωστε, το βιογραφικό αποτελεί την πρώτη επαφή του υποψηφίου με μια εταιρεία και εκ των πραγμάτων την πρώτη εντύπωση που θα αποκομίσουν από αυτόν. Επομένως, για να υπάρξει και «δεύτερη εντύπωση» μέσα από μια συνέντευξη, το βιογραφικό πρέπει να είναι αξιόλογο.

Για αυτό, λοιπόν, παρακάτω θα δούμε μερικές απλές συμβουλές για να εξελίξεις και εσύ άμεσα και σε λίγο χρόνο το βιογραφικό σου σημείωμα, ώστε να διεκδικήσεις αποτελεσματικότερα την επόμενη θέση εργασίας.

 

Μερικά tips που μπορείς να εφαρμόσεις και τώρα

 

1. Εικόνα βιογραφικού

Σημασία δεν έχει μόνο το τι περιλαμβάνει ένα βιογραφικό, αλλά και πώς φαίνεται σε κάποιον που το διαβάσει. Ένα ευπαρουσίαστο και εύκολο στην ανάγνωση βιογραφικό, όχι «μπουκωμένο» και κατά προτίμηση μονοσέλιδο, θα προϊδεάσει θετικότερα κάποιον εργοδότη ή υπάλληλο του HR. Επίσης, θα μπορεί γρηγορότερα να εντοπίσει τα σημεία που βρίσκει χρήσιμα και ενδιαφέροντα στο βιογραφικό.

Με λίγα λόγια, έλεγξε τι συμπεριλαμβάνει το βιογραφικό σου. Οι ενότητές του είναι σαφώς διαχωρισμένες μεταξύ τους; Η γραμματοσειρά είναι απλή και το χρώμα της μαύρο ή μπλε; Εάν όχι, πιθανώς να χρειάζεται αλλαγή. Για παν ενδεχόμενο, μπορείς να ρωτήσεις κάποιον που εμπιστεύεσαι να σου πει τη γνώμη του για το πώς του φαίνεται και πώς θα το αξιολογούσε.

 

2. Αφαίρεση περιττών πληροφοριών

Με την πάροδο του χρόνου, την αύξηση της προϋπηρεσίας, των καθηκόντων και των πιστοποιήσεων που έχουν αποκτηθεί, ένα βιογραφικό γίνεται πιο πλήρες και αξιόλογο. Ωστόσο, από ένα σημείο και μετά, κάποιες πληροφορίες σε ένα βιογραφικό περιττεύουν, είτε για τη θέση ενδιαφέροντος είτε και γενικώς. Έτσι, λόγου χάρη, τα καθήκοντα εργασίας σε μια θέση που εργαζόσουν το 2014 δεν χρειάζεται να αναφέρονται, ιδίως εάν δεν σχετίζονται με την εργασία όπου κάνεις αίτηση.

Οι εργοδότες ενδιαφέρονται για πληροφορίες σχετικές με τη θέση που άνοιξε ή για ορισμένες αξιόλογες πληροφορίες, επιτεύγματα και ικανότητές σου. Οι αμέτρητες πληροφορίες που δεν προσδίδουν και ιδιαίτερη αξία στο βιογραφικό (πχ άσχετα με το αντικείμενο σεμινάρια/ ημερίδες, καθήκοντα σε παλιές και μη συναφείς δουλειές κλπ). Συνεπώς, ίσως ήρθε η ώρα για κάποιο «ξεσκαρτάρισμα».

 

 

3. Προσαρμογή για τη θέση εργασίας

Κάθε θέση εργασίας έχει άλλες απαιτήσεις και διαφορετικές προδιαγραφές για τον εργαζόμενο που την αναλαμβάνει. Έτσι, για να θεωρηθείς πιθανώς κατάλληλος για τη θέση εργασίας, στο βιογραφικό σου πρέπει να δίνεται έμφαση στα σημεία που το αποδεικνύουν και πιστοποιούν. Επομένως, εάν η θέση εργασίας αφορά τον χ κλάδο, το βιογραφικό πρέπει να είναι προσανατολισμένο στο να αναδείξει τα χαρακτηριστικά που αποδεικνύουν την επάρκειά σου για τον κλάδο/ συναφείς κλάδους.

 

4. Επικαιροποίηση στοιχείων επικοινωνίας

Τα στοιχεία επικοινωνίας είναι προφανώς αναγκαία στο βιογραφικό σημείωμα. Ωστόσο, συχνά δεν περνούν ξανά από έλεγχο. Στα στοιχεία αυτά είναι απαραίτητο να προσθέσεις και το προφίλ σου στο LinkedIn, εφόσον διαθέτεις. Με αυτόν τον τρόπο η εταιρεία θα μπορεί να δει περισσότερες πληροφορίες που ίσως δεν αναγράφονται στο βιογραφικό. Τέλος, καιρός είναι να αλλάξεις τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχεις από την Γ’ Γυμνασίου. Δείχνει εντελώς αντιεπαγγελματική και δεν αφήνει τον άλλον να σε δει σοβαρά.

 

5. Ορθογραφικός και τυπογραφικός έλεγχος

Είναι αυτονόητο ότι τα ορθογραφικά και τυπογραφικά λάθη προϊδεάζουν αρνητικά μεγάλη μερίδα αναγνωστών. Φυσικά και πάντοτε κάτι θα ξεφύγει από το μάτι μας, αλλά αν είναι εφικτό να αποφευχθεί τόσο το καλύτερο. Μερικά γνωστά λογισμικά προγράμματα, καθώς και ο έλεγχος του word, μπορούν να βοηθήσουν στον εντοπισμό τέτοιων λαθών, επισημαίνοντάς τα, αλλά το πιο αποτελεσματικό όλων είναι η προσεκτική ανάγνωση του βιογραφικού ξανά και ξανά.

 

6. Μείωση/Δικαιολόγηση χρονολογικών κενών

Γενικά δεν είναι ό,τι καλύτερο να εμφανίζονται κενά στο βιογραφικό που δεν δικαιολογούνται από εργασία ή εκπαίδευση. Πρέπει να φαίνεται ότι υπάρχει συνέχεια στη δραστηριότητά σου, ακαδημαϊκή ή επαγγελματική. Επομένως, προσπάθησε να οργανώσεις το υλικό του βιογραφικού σου με τέτοιον τρόπο, ώστε να μη φαίνονται χρονολογικά κενά, τέτοια που δεν υπήρξε η παραμικρή εξέλιξη. Εάν δεν δικαιολογούνται γιατί υπήρξε όντως χρονική περίοδος που δεν αξιοποιήθηκε, ηθελημένα ή μη, τότε έχε την τουλάχιστον κατά νου, ώστε σε περίπτωση που ρωτηθείς για αυτήν να ξέρεις τι να απαντήσεις.

 

Τελική λύση: Αλλαγή format

Εάν οι παραπάνω συμβουλές δεν αποδίδουν και το αποτέλεσμα δεν σε ικανοποιεί, πιθανώς να είναι απαραίτητη μια ολική αναδόμηση του βιογραφικού. Αυτή η διαδικασία απαιτεί αρκετές ώρες, αλλά δεν παύει να είναι η καλύτερη λύση βάσει αποτελέσματος. Για παράδειγμα, κάποια templates που χρησιμοποιούνταν κατά κόρον θεωρούνται πλέον παρωχημένα. Επίσης, κάποια templates μπορεί να μην ταιριάζουν για ορισμένες θέσεις εργασίας. Σε τέτοιες περιπτώσεις υπάρχουν πρότυπα στο διαδίκτυο και online φόρμες που μπορεί να σου φανούν χρήσιμες. Γενικά όμως μην ξεχνάς ότι κάτι λιτό είναι πιο ασφαλής επιλογή από κάτι περίτεχνο.

 

Συμπέρασμα


Αναφέρθηκαν μερικές απλές προτάσεις που μπορεί να ακολουθήσει ο καθένας για να βελτιώσει άμεσα και χωρίς πολύ κόπο το βιογραφικό του. Το βιογραφικό, άλλωστε, αποτελεί ένα σημαντικό επαγγελματικό εργαλείο για κάθε υποψήφιο που αναζητεί εργασία και είναι σημαντικό να κατανοηθεί ότι δεν είναι απλά μια στείρα καταγραφή προσόντων, αρμοδιοτήτων και σπουδών. Όταν το βιογραφικό σου είναι έτοιμο, μη διστάσεις να το προσθέσεις και σε ιστοσελίδες εύρεσης εργασίας για να διευκολυνθεί σημαντικά η αναζήτησή σου.