Όλο και περισσότεροι ειδικοί εύρεσης προσωπικού θεωρούν ότι η εργασία τους είναι παρόμοια με το μάρκετινγκ, επειδή προσπαθούν να προωθήσουν την εταιρεία για να προσελκύσουν τους κατάλληλους υποψήφιους.

Έχοντας υπόψη το γεγονός ότι ο τομέας της πληροφορικής βρίσκεται σε γρήγορη εξέλιξη, πρέπει να βρεθεί μία λύση για να διαφοροποιηθεί η εταιρεία από άλλες εταιρείες που αναζητούν προσωπικό για θέσεις όπως web developer ή software engineer.

 

Πώς μπορούμε να το κάνουμε αυτό;

Χρησιμοποιώντας μεθόδους εύρεσης προσωπικού που είναι λιγότερο κοινές στον ανταγωνισμό. Επίσης η διαφοροποίηση των καναλιών είναι πολύ καλή στρατηγική εύρεσης προσωπικού, ιδιαίτερα για τον τομέα αυτό.

 

Στο άρθρο αυτό θα μάθεις:

   - Ποια είναι τα κύρια προβλήματα στη διαδικασία εύρεσης προσωπικού

   - Ποιες είναι οι καλύτερες 4 μέθοδοι εύρεσης προσωπικού

   - Ποια νέα κανάλια που θα έπρεπε να προσεγγίσεις για να φτάσεις στους κατάλληλους υποψήφιους

 

Ποια είναι τα κύρια προβλήματα στη διαδικασία εύρεσης προσωπικού

 

1. Υποψήφιοι χωρίς προσόντα

Πάνω από 80% των ειδικών εύρεσης προσωπικού αντιμετωπίζουν το πρόβλημα υποψήφιων χωρίς προσόντα. Αν και έχουν αιτούντες για τις θέσεις εργασίας, οι περισσότεροι υποψήφιοι δεν έχουν την κατάλληλη κατάρτιση για τις θέσεις εργασίας που αναζητούν. Δυστυχώς η μετανάστευση των ειδικών σε άλλες χώρες έχει οδηγήσει σε κρίση προσωπικού.

 

2. Στόχευση παθητικών υποψηφίων

Το εργατικό δυναμικό αποτελείται από 30% ενεργούς υποψήφιους, ενώ οι 70% είναι παθητικοί υποψήφιοι. Αυτοί οι παθητικοί υποψήφιοι είναι εργαζόμενοι που δεν αναζητούν νέα εργασία, αλλά θα μπορούσαν να ενδιαφέρονται αν οι ειδικοί εύρεσης προσωπικού βρουν τρόπο να τους προσελκύσουν.

Επειδή αυτά τα πρόσωπα δεν αναζητούν εργασία, τα βιογραφικά σημειώματά τους δεν είναι ενήμερα και είναι δυσκολότερο να βρεθούν στις πλατφόρμες jobbing.

 

3. Προσέλκυση των κατάλληλων υποψηφίων

Αν και καταφέρουν να προσελκύσουν πολλούς υποψήφιους για τη συνέντευξη, οι περισσότεροι ειδικοί εύρεσης προσωπικού αναφέρουν ότι σπάνια καταφέρουν να προσελκύσουν τους υποψήφιους που είναι κατάλληλοι για τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας. Ένας από τους λόγους για τους οποίους αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα είναι επειδή η κατάτμηση δεν έγινε κατάλληλα.

 

Οι καλύτερες μέθοδοι εύρεσης προσωπικού στον τομέα της πληροφορικής

 

1. Referral

Ένα πρόγραμμα referral ή συστάσεων είναι ιδανικό για να βρεθεί προσωπικό στον τομέα της πληροφορικής. Όταν προσφέρεις μπόνους στους εργαζόμενους που συστήνουν φίλους με τα κατάλληλα προσόντα για εργασία στην εταιρεία, μειώνεις το κόστος και το χρόνο εύρεσης προσωπικού.

 

Έτσι ένα πρόγραμμα συστάσεων παρέχει κίνητρο στους υφιστάμενους εργαζόμενους, βελτιώνει την εταιρική κουλτούρα και φέρνει τους κατάλληλους υποψήφιους.

 

2. Head Hunting

Η άμεση προσέγγιση των πιθανών υποψηφίων μπορεί να είναι χρήσιμη επειδή συντομεύει τη διαδικασία πρόσληψης και βοηθά να επικοινωνείς μόνο με τους υποψήφιους που θεωρείς κατάλληλους για τη διαθέσιμη θέση.

Για να χρησιμοποιήσεις αυτή τη μέθοδο πρέπει να έχεις βάση δεδομένων με τους υποψήφιους ή να χρησιμοποιήσεις εργαλείο που μπορεί να σε βοηθήσει στην κατάτμηση των υποψηφίων.

 

3. Διαδικτυακές πλατφόρμες

Η χρήση των πλατφορμών εργασίας είναι άλλη μέθοδος που βοηθά να προσελκύσεις τους κατάλληλους υποψήφιους.

 

4. Μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Η εύρεση προσωπικού στο διαδίκτυο είναι όλο και συχνότερη, ιδιαίτερα στον τομέα της πληροφορικής. Γι’ αυτό συνιστάται να προσπαθήσεις να αναρτήσεις πληρωμένες αγγελίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Για να σιγουρευτείς ότι προσελκύεις τους κατάλληλους υποψήφιους και ότι θα έχεις αιτούντες, μην ξεχνάς να δημιουργήσει πολύπλοκη σελίδα εταιρείας, γεμάτη με χρήσιμες πληροφορίες.

 

Νέα κανάλια για εύρεση προσωπικού

 

Όσον αφορά τους υποψήφιους στον τομέα πληροφορικής, ένα από τα πιο ενδιαφέροντα κανάλια είναι το Reddit. Στο κανάλι αυτό μπορείς να αναρτήσεις και πληρωμένες αγγελίες, αλλά μπορείς και να αλληλεπιδράσεις με ανενεργούς υποψήφιους για να μάθεις τα ενδιαφέροντά τους.

Επίσης οι διαδικτυακές κοινότητες είναι κατάλληλες για την εύρεση προσωπικού με κατάλληλα προσόντα στον τομέα της πληροφορικής.

 

Η χρήση των βίντεο στο YouTube για να τραβήξεις την προσοχή των υποψηφίων είναι μία άλλη καινοτομική ιδέα. Μπορείς να δημιουργήσεις κανάλι YouTube για την εταιρεία και να ποστάρεις βίντεο όταν έχεις νέα διαθέσιμη θέση εργασίας.

 

Στο YouTube μπορείς να ποστάρεις και βίντεο από teambuilding ή εκδηλώσεις στο γραφείο. Έτσι βοηθάς τους υποψήφιους να γνωρίζουν το περιβάλλον εργασίας και την εταιρική κουλτούρα.

 

Αυτά είναι μόνο μερικά κανάλια που μπορείς να δοκιμάσεις για να δεις αν βρίσκονται εκεί οι κατάλληλοι υποψήφιοι για σένα. Σίγουρα θα βρεις τα κατάλληλα κανάλια και τις κατάλληλες μεθόδους εύρεσης προσωπικού για την εταιρεία σου.

 

Εσύ ποια μέθοδο εύρεσης προσωπικού θα διαλέξεις;