Τα κίνητρα στο χώρο εργασίας είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία ενός οργανισμού. Μια εταιρεία με αφοσιωμένους, υπεύθυνους και κινητοποιημένους υπαλλήλους θα έχει πολύ υψηλότερες επιδόσεις από μια εταιρεία που παραβλέπει την ευημερία των εργαζομένων.

Οι εργαζόμενοι που δεν έχουν κίνητρα, εκτελούν τα καθήκοντά τους επιφανειακά, κι έτσι δεν έχουν σημαντική συμβολή στην επίτευξη των στόχων της εταιρείας, αποτελώντας, ως εκ τούτου, μια μη κερδοφόρα οικονομική επένδυση. Αν θέλεις να έχεις υπαλλήλους που να αυξάνουν την απόδοση της εταιρείας σου, αντί να τη μειώνουν, έχουμε ετοιμάσει δεκατρείς ιδέες για την κινητοποίηση των εργαζομένων, τις οποίες μπορείς να εφαρμόσεις μέσα στο επόμενο έτος και οι οποίες σίγουρα θα αποφέρουν αποτελέσματα:

1. Δώσε τους ευκαιρίες για προαγωγή

Η επαγγελματική εξέλιξη φέρνει μαζί της ένα μεγάλο αίσθημα ικανοποίησης και είναι πολλοί οι υπάλληλοι που θέλουν να ξέρουν ποιες είναι οι ευκαιρίες προαγωγής μέσα σε μια επιχείρηση, ήδη από τη συνέντευξη για την πρόσληψή τους. Επιπλέον, υπάρχουν εργοδότες που δημιουργούν σχετικά πλάνα καριέρας για τους εργαζόμενους από τη στιγμή που τους προσλαμβάνουν.

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους μπορείς να δώσεις σε έναν εργαζόμενο την ευκαιρία να προχωρήσει και να αναπτυχθεί μέσα στην εταιρεία σου, όπως το να του παρέχεις πληρωμένα σεμινάρια, το να του δίνεις ανατροφοδότηση την οποία να μπορεί πρακτικά να εφαρμόσει ή το να δημιουργήσεις ένα ξεχωριστό πόστο εργασίας μόνο για αυτόν/αυτήν.

 

2. Να είσαι ειλικρινής και ξεκάθαρος με τους υπαλλήλους σου

Εάν είσαι ειλικρινής και έχεις μια ξεκάθαρη στάση απέναντι στους υπαλλήλους σου, τότε θα χτίσεις σχέσεις εμπιστοσύνης που θα αυξήσουν τα κίνητρα και την αφοσίωση υπαλλήλων. Δώσε τους πρόσβαση στα αποτελέσματα της δουλειάς τους, επίτρεψέ τους να παρακολουθήσουν σημαντικές συναντήσεις και δείξε τους ότι είναι και αυτοί κομμάτι μιας εταιρείας που τους σέβεται, κι έτσι μπορούν να αισθάνονται περήφανοι για αυτό.

Οι εργαζόμενοι εκτιμούν και σέβονται τους διευθυντές που διατηρούν ξεκάθαρη στάση ακόμη και σε δύσκολες για μια εταιρεία στιγμές, όταν η κινητοποίηση των εργαζομένων κρίνεται απαραίτητη.

 

3. Δείξε ότι εκτιμάς τις επιτυχίες τους

Ο καθένας θέλει να αναγνωριστεί η αξία του και, δυστυχώς, αυτό το πράγμα παραμελείται ίσως περισσότερο από κάθε άλλο σε ένα επαγγελματικό περιβάλλον.  Πες στους υπαλλήλους σου ότι κάνουν καλή δουλειά, όταν είναι απαραίτητο, και θα δεις ότι θα βρουν κίνητρο να δουλέψουν, αν όχι περισσότερο, τουλάχιστον το ίδιο σκληρά με πριν. Η θετική ανατροφοδότηση θα τους ενισχύσει την πεποίθηση ότι κάθε δουλειά που εκτελείται θα ανταποκρίνεται στο επίπεδο αυτού που επαινείται.

Μπορείς ακόμη και να τους ανταμείβεις με μισθολογικά επιδόματα, διάφορες εκδηλώσεις εντός της επιχείρησης ή άδειες πέρα από τον αριθμό που προβλέπει ο νόμος.

 

4. Δώσε τους ευκαιρίες για ανατροφοδότηση

Ακόμα κι αν είσαι επικεφαλής, είναι σκόπιμο να λαμβάνεις ανατροφοδότηση από τους υπαλλήλους, ειδικά αν αυτή είναι αρνητική. Αυτό δεν θα βλάψει την εξουσία σου, αλλά, αντίθετα, οι εργαζόμενοι θα εκτιμήσουν πολύ το γεγονός ότι τους αφήνεις να εκφράσουν τις απόψεις τους, ακόμη και αν πρόκειται για ένα πιο λεπτό θέμα. Φυσικά, σου συνιστούμε επίσης να λαμβάνεις υπόψη τα σχόλια που δέχεσαι και να βελτιώνεις τα πράγματα, όπου είναι δυνατόν και τα αιτήματα έχουν κάποια βάση.

 

5. Όρισε στόχους απόδοσης για τους υπαλλήλους σου

Οι στόχοι απόδοσης δίνουν αίσθημα ευθύνης και κίνητρα στους υπαλλήλους, επειδή τους προσφέρουν έναν σκοπό. Οι στόχοι πρέπει να είναι μετρήσιμοι, ώστε να είναι δυνατή η παρακολούθηση της προόδου των εργαζομένων.

Οι στόχοι επιδόσεων είναι επίσης εργαλεία αξιολόγησης, βάσει των οποίων θα καθοριστούν τυχόν προαγωγές, απολύσεις ή αυξήσεις μισθών, έτσι ώστε οι εργαζόμενοι να έχουν ακόμη ισχυρότερο κίνητρο για να τους πετυχαίνουν. Επιπλέον, ένας καθορισμός στόχων απόδοσης για τους εργαζομένους συμβάλλει σωστά στην επίτευξη των συνολικών στόχων της εταιρείας και στη βελτίωση των επιδόσεών της

 

6. Μάθε τι παρακινεί ξεχωριστά τον κάθε εργαζόμενο

Δεν κινητοποιούνται όλοι οι υπάλληλοι από τα ίδια πράγματα. Ως εκ τούτου, σου συνιστούμε να πραγματοποιείς κατ' αρχάς τακτικές συζητήσεις με κάθε έναν από τους υπαλλήλους που έχεις στη δικαιοδοσία σου.

Σε αυτές τις συζητήσεις μπορείς να μιλήσεις για θέματα όπως οι επαγγελματικοί στόχοι τους, τι τους αρέσει στη δουλειά και τι δεν τους αρέσει, και επίσης να τους παρουσιάσεις τους στόχους της εταιρείας. Αργότερα, χρησιμοποιώντας αυτές τις πληροφορίες, θα ορίσεις την τακτική που θα θέσεις σε εφαρμογή για να τους παρακινήσεις και θα σχεδιάσεις μέσα στο πλαίσιο της εταιρείας μια επαγγελματική πορεία  που ταιριάζει στις ανάγκες και τους στόχους του καθενός.

 

7.  Σεβάσου την ισορροπία μεταξύ εργασίας και ελεύθερου χρόνου

Οι εταιρείες που έχουν μια κουλτούρα η οποία δίνει κίνητρα και σέβεται τη σχέση εργασίας-ελεύθερου χρόνου έχουν ευτυχισμένους υπαλλήλους και υψηλότερο επίπεδο παραγωγικότητας. Είναι πολύ σημαντικό να μην παραβιάζεις το δικαίωμα των εργαζομένων σου στον ελεύθερο χρόνο και αυτό αφορά τόσο για τις ώρες εργασίας όσο και τις ημέρες διακοπών.

Μην εξαναγκάζεις τους υπαλλήλους σου να εργάζονται υπερωρίες, αλλά άφηνέ τους να αποφασίσουν εκείνοι αν θέλουν να κάνουν κάτι τέτοιο και υπολόγιζε σωστά τις υπερωρίες τους. Ενθάρρυνέ τους να χρησιμοποιούν όλες τις ημέρες διακοπών που έχουν στη διάθεσή τους μέσα στο έτος και θα δεις ότι θα είναι κινητοποιημένοι και παραγωγικοί..

 

8. Να τους ενθαρρύνεις να είναι αυτάρκεις και να αναλαμβάνουν ευθύνες

Οι άνθρωποι είναι πιο ευτυχισμένοι και αισθάνονται πιο κινητοποιημένοι, όταν έχουν τον έλεγχο. Εάν καταφύγεις στη μικροδιαχείριση και προσπαθήσεις να ελέγξεις τους υπαλλήλους σου, θα πάρεις το αντίθετο αποτέλεσμα. Θα τους αποθαρρύνεις και θα καταρρακώσεις το ηθικό τους.

Δώσε τους την ελευθερία που χρειάζονται, και αν δεις ότι έχουν δυνατότητες, ενθάρρυνέ τους να αναλάβουν ευθύνες, όπως ο συντονισμός ενός έργου ή η κατάρτιση νέων εργαζομένων. Θα δείτε ότι τέτοιες επιτυχίες θα αυξήσουν την αυτοπεποίθησή τους και θα τους κινητοποιήσουν.

 

 9. Παρουσίαζέ τους τη μεγάλη εικόνα  

Εάν οι εργαζόμενοι κατανοήσουν ότι αυτό που κάνουν κάθε μέρα στη δουλειά συμβάλλει σε κάτι μεγαλύτερο, τους ευρύτερους δηλαδή στόχους της εταιρείας, θα έχουν περισσότερα κίνητρα για την εκτέλεση των καθημερινών καθηκόντων και εργασιών τους.

Επιπλέον, παρουσιάζοντας τους τη μεγάλη εικόνα, θα ενσταλάξεις μέσα τους το ομαδικό πνεύμα, κι έτσι θα αισθάνονται πολύ πιο κοντά ο ένας στον άλλο, επειδή θα συνειδητοποιήσουν ότι εργάζονται για την επίτευξη των ίδιων κοινών στόχων.

 

10. Προσπάθησε να καταπολεμήσεις την πλήξη στην εργασία

Οι περισσότερες θέσεις εργασίας τείνουν να μετατραπούν σε ρουτίνα μετά από κάποιο σημείο, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που στην αρχή στόχευαν στην ένταση ή και τη διασκέδαση. Για να βεβαιωθείς ότι οι υπάλληλοί σου παραμένουν κινητοποιημένοι, σε συμβουλεύουμε να εισάγεις κατά περιόδους νέα στοιχεία στην καθημερινή ρουτίνα των υπαλλήλων σου. Νέες ευκαιρίες και δραστηριότητες θα παρακινήσουν τους εργαζόμενους και θα τους κρατήσουν συνδεδεμένους στην εργασία τους.

Για να πάρεις μια ιδέα για το πώς να καταπολεμήσεις την πλήξη, σε συμβουλεύουμε να μιλήσεις με τους υπαλλήλους σου και να εξετάσεις επιλογές όπως η αλλαγή των ρόλων των εργαζομένων ή των ευθυνών. Τέτοια παραδείγματα κινήτρων των εργαζομένων περιλαμβάνουν ομαδικές δραστηριότητες, παιχνίδια και κάθε εκδήλωση που δίνει νέα πνοή στη δουλειά.

 

11. Οργάνωνε εκπαιδευτικά σεμινάρια για να αναπτύξεις τις ικανότητές τους

Παρά το γεγονός ότι πολλές εταιρείες κάνουν εκπαιδευτικά σεμινάρια κυρίως κατά τη διαδικασία πρόσληψης νέων εργαζομένων, το μέτρο αυτό είναι μια πολύτιμη τακτική για την παροχή κινήτρων σε όλους τους εργαζόμενους και θα πρέπει να οργανώνονται περιοδικά σε μια επιχείρηση.

Τα σεμινάρια  παρακινούν τους εργαζόμενους να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους και να αναπτύξουν νέες. Επιπλέον, με την οργάνωση των σεμιναρίων μπορείς να λες στους υπαλλήλους σου ότι επενδύεις στην ανάπτυξή τους. Μπορείς να κάνεις σεμινάρια πάνω σε δεξιότητες διαχείρισης, την εκμάθηση ενός νέου εργαλείου, τη βελτίωση επικοινωνιακών δεξιοτήτων ή πάνω σε οτιδήποτε άλλο ενδιαφέρει τους υπαλλήλους σου.

 

12. Εξασφάλισέ τους μια θετική ατμόσφαιρα στο γραφείο

Οι άνθρωποι που εργάζονται σε ένα θετικό και χαλαρό περιβάλλον έχουν περισσότερα κίνητρα και λιγότερο άγχος. Υιοθέτησε μια θετική συμπεριφορά στο γραφείο, με αστεία, χαμόγελα και καλή θέληση, και θα παρατηρήσεις ότι οι υπάλληλοι θα ακολουθήσουν το παράδειγμά σου.

Επιπλέον, βεβαιώσου ότι οι υπάλληλοί σου έχουν όλες τις απαραίτητες εγκαταστάσεις. Οργάνωνε εκδηλώσεις με στόχο την ενίσχυση του ομαδικού πνεύματος όσο το δυνατόν περισσότερο. Κάνε μικρά πάρτι για τις γιορτές  και τις επιτυχίες σε εταιρικό επίπεδο και δημιούργησε ένα περιβάλλον όπου οι εργαζόμενοι θα θέλουν να περνάνε το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας τους. 

 

13. Δίνε τους μισθολογικές ανταμοιβές ανάλογες των κόπων τους

Εκτός από τις τακτικές που αναφέρονται παραπάνω, το μεγαλύτερο κίνητρο για έναν εργαζόμενο παραμένει ο μισθός. Εάν δεν έχει ένα μισθό ανάλογο με τον τρόπο ζωής του και σε άμεση σχέση με την εργασία που κάνει, κίνητρο δεν θα βρει. Για να αποφύγεις μια τέτοια κατάσταση, βεβαιώσου ότι έχεις ορίσει τους μισθούς των εργαζομένων σύμφωνα με τις ευθύνες που φέρει κάθε πόστο και ότι κάνεις αυξήσεις όταν εκείνοι αναλαμβάνουν περισσότερες ευθύνες.

Ούτε είναι το αντίστροφο είναι επιθυμητό. Ένας εργαζόμενος που έχει ένα πάρα πολύ υψηλό για τα καθήκοντά του μισθό δεν θα βρει κίνητρο να εξελιχθεί.

 

Τα κίνητρα των εργαζομένων επηρεάζουν άμεσα τις επιδόσεις μιας εταιρείας, κι έτσι όλοι οι εργοδότες θα πρέπει να επενδύσουν χρόνο και πόρους σε αυτά. Εάν οι εργαζόμενοι εργάζονται σε ένα ευχάριστο περιβάλλον και ενθαρρύνονται ώστε να εξελίσσονται, θα εκτελούν τα καθημερινά τους καθήκοντα με επιτυχία.