Ο διαδικτυακός σχολιασμός έχει αναχθεί σε έναν από τους πιο σημαντικούς τρόπους προώθησης μιας εταιρείας στους καταναλωτές. Πολλοί άνθρωποι σήμερα κάνουν  τις αγορές τους στο διαδίκτυο και διαβάζουν κριτικές από πελάτες που έχουν αγοράσει το εκάστοτε προϊόν στο παρελθόν.

Kατά παρόμοιο τρόπο, λοιπόν, και οι υποψήφιοι για μια θέση, πριν στείλουν τα βιογραφικά τους σημειώματα σε μια εταιρεία, αναζητούν όλα τα διαθέσιμα δίκτυα, φόρουμ και πλατφόρμες όπως το Poudouleveis.gr, για να διαβάσουν τις απόψεις πρώην ή νυν υπαλλήλων σχετικά με την εκάστοτε εταιρεία. Έχει, επομένως, σημασία να εξασφαλίσεις ότι η κατάσταση της διαδικτυακής σου παρουσίας είναι ενημερωμένη. Είναι εξίσου σημαντικό να ενθαρρύνεις τους υπαλλήλους σου να γράφουν μια κριτική σχετικά με το εργασιακό περιβάλλον της εταιρείας. Στη συνέχεια, έρχεται η στιγμή να κάνεις το επόμενο βήμα και να αξιοποιήσεις στο έπακρο τις κριτικές που θα προκύψουν.

 

Η πλατφόρμα Poudouleveis.gr παρέχει στις εταιρείες καινοτόμες λύσεις πάνω στο εργοδοτικό τους brand, έτσι ώστε οι εργοδότες να διαθέτουν ένα σύνολο εργαλείων, τα οποία μπορούν να αξιοποιήσουν, όπως για παράδειγμα: την ευκαιρία να επικοινωνούν με νυν, πρώην και μέλλοντες υπαλλήλους απευθείας μέσω της πλατφόρμας, μέσω των κριτικών που γίνονται, την ευκαιρία να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για να προωθούν διαθέσιμες θέσεις εργασίας και την οργανωτική κουλτούρα της εταιρείας, αλλά και για να δημιουργήσουν την εικόνα μιας διαφανούς εργοδοσίας.

Η απάντηση σε θετικές κριτικές είναι εξίσου σημαντική με την απάντηση σε αρνητικές κριτικές. Γι’ αυτό, η πρώτη ενέργεια που θα πρέπει να κάνεις είναι να ευχαριστήσεις αμέσως και αβίαστα τον συντάκτη της κριτικής και να είσαι σύντομος και ειλικρινής. Οι υποψήφιοι εκτιμούν τους εργοδότες που συμμετέχουν και ανταποκρίνονται σε κριτικές, ακόμα και αν αυτές είναι αρνητικές. Με το να απαντάς, δείχνεις στους υποψηφίους ότι είσαι ένας εργοδότης που λειτουργεί με διαφάνεια, εξετάζει και θέτει σε εφαρμογή τα σχόλια των εργαζομένων. Επίσης, πρώην και νυν υπάλληλοι θα έχουν τη χαρά να λάβουν απαντήσεις σε ερωτήσεις που αλλιώς μπορεί να μην είχαν την ποτέ ευκαιρία να κάνουν απευθείας στον εργοδότη τους.

 

Πώς να διαχειριστείς τις διαδικτυακές κριτικές

Η διορατικότητα στη διαχείριση διαδικτυακών κριτικών μπορεί να έχει τεράστιο αντίκτυπο στην επωνυμία της εταιρείας σου. Οι υποψήφιοι εμπιστεύονται τρεις φορές περισσότερο  τις πληροφορίες που παρέχουν οι εργαζόμενοι μέσω τέτοιων κριτικών από ό,τι τις πληροφορίες που προβάλλει η εταιρεία για τον εαυτό της.

Παρακάτω σημειώσαμε τέσσερις συμβουλές που μπορείς να έχεις υπόψη:

  1. 1. Το πρώτο βήμα είναι να ανακαλύψεις τις κριτικές που αφήνουν οι χρήστες της πλατφόρμας και να κατανοήσεις τι είναι αυτό που προσπαθούν να σου μεταδώσουν. 
  2. 2. Να απαντάς αμέσως και στο κατάλληλο ύφος. Είναι πολύ πιθανό να δεις τόσο θετικά σχόλια, όσο και αρνητικά. Και τα δυο είναι θεμιτά και μπορούν να σε βοηθήσουν να καταλάβεις καλύτερα την ευρύτερη εικόνα της εταιρείας και τις απόψεις των σημερινών εργαζομένων. Αυτό που έχει σημασία εδώ είναι να παρέχεις ευγενικές, σίγουρες και όχι άχρωμες ή σκληρές απαντήσεις. Ο τρόπος, επίσης, με τον οποίο απαντάς και στα δύο είδη σχολίων μαρτυρεί πολλά για την εταιρεία σου στους εν δυνάμει υποψηφίους. Για την ακρίβεια, δείχνει την ειλικρινή σου επιθυμία για βελτίωση και συνεχή ανάπτυξη, ενώ ταυτόχρονα φανερώνει και τη στάση που κρατάς απέναντι στην εξωτερική ανατροφοδότηση.
  3. 3. Όρισε ένα σταθερό πρόγραμμα διαχείρισης και απάντησης σχολίων. Όταν μαθαίνεις για μια νέα κριτική, ίσως χρειαστεί να επιληφθείς του ζητήματος και να απαντήσεις, ξεκινώντας από τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις. Ύστερα μπορείς να φτιάξεις ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για συνεχή παρακολούθηση και παροχή αποκρίσεων.
  4. 4. Επίλεξε περισσότερους από έναν υπευθύνους για τις κριτικές. Κάποιες φορές είναι πολύ πιθανό να εμφανιστούν περισσότερες κριτικές από ό, τι θα μπορούσε να διαχειριστεί ένα μόνο άτομο μέσα στην εταιρεία. Προσπάθησε να αναθέσεις αυτήν την εργασία σε περισσότερα άτομα εντός της ομάδας σου, προκειμένου να έχεις αποτελέσματα και από την άποψη διαχείρισης χρόνου.

 

Πώς να προσεγγίζεις τον αρνητικό σχολιασμό

Η διαχείριση των αρνητικών σχολίων μπορεί να αποδειχθεί αρκετά δύσκολη. Σε κάθε περίπτωση, όμως, το άτομο που έχει αναλάβει τη συγκεκριμένη ευθύνη κατανοεί πολύ καλά ότι η ανατροφοδότηση που έρχεται οφείλει να μεταδοθεί και προωθηθεί, έτσι ώστε να είναι εποικοδομητική. Οι εργοδότες που δίνουν έμφαση στη διαφάνεια λαμβάνουν υπόψη και τον αρνητικό σχολιασμό και προσπαθούν, όπου αυτό είναι δυνατό, να ανταποκρίνονται και σε αυτού του είδους τα σχόλια.

Αν πιθανόν σε φοβίζει μια αρνητική κριτική, τώρα υπάρχει η δυνατότητα να την μετατρέψεις προς όφελός σου, ακολουθώντας μερικά απλά βήματα.:

  1. Να απαντάς πάντα. Πρέπει να δείχνεις στους πιθανούς υποψηφίους ότι κάθε κριτική μετράει και ότι υπάρχει ενσυναίσθηση, ανεξάρτητα από το είδος της κριτικής. Είναι σημαντικό, ωστόσο, η απάντηση σου να μην είναι υποκειμενική ή άμεσα επηρεασμένη από το ενλόγω σχόλιο, αλλά να αποπνέει μια σταθερή στάση αυτοπεποίθησης.
  2. Μάθε από τις επαναλαμβανόμενες κριτικές. Οι αρνητικές κριτικές μπορούν να παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με πραγματικά προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζει η εταιρεία σου. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορείς να βλέπεις την πραγματική γνώμη των εργαζομένων για αυτήν, καθώς και ποια είναι τα πιο συνηθισμένα τους παράπονα. Προσπάθησε να δεις αν υπάρχουν κοινά παράπονα στην πλατφόρμα και αν μπορείς να τα αντιμετωπίσεις με παρόμοιο και αποτελεσματικό τρόπο κάθε φορά.
  3. Να επανέρχεσαι. Είναι σημαντικό να απαντάς σε κάποιον που δημοσίευσε μια αρνητική κριτική και να τον διαβεβαιώνεις ότι το αναφερόμενο ζήτημα έχει αντιμετωπιστεί και επιλυθεί. Το 70% των δυσαρεστημένων πελατών θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες/το προϊόν σου, εφόσον το επίμαχο ζήτημα έχει τακτοποιηθεί. Κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει και σε φόρμες τύπου Poudouleveis.gr, επειδή οι πιθανοί υποψήφιοι θα βλέπουν την απάντησή σου και θα πείθονται ότι οι άνθρωποι στην εταιρεία σου δείχνουν πραγματικό ενδιαφέρον, ώστε τα πράγματα να λειτουργούν σωστά.

Μερικά υποδείγματα απαντήσεων:

  • „Σας ευχαριστούμε για την ανατροφοδότηση. Λυπόμαστε που είχατε μια τέτοια εμπειρία, εκτιμούμε ωστόσο το γεγονός ότι θέσατε υπόψη μας αυτό το ζήτημα. Θα καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να το επιλύσουμε το συντομότερο .” 
  • „Σας ευχαριστούμε που μας ενημερώσατε. Λυπόμαστε για τη δυσάρεστη εμπειρία που είχατε. Θα προσπαθήσουμε να κάνουμε βελτιώσεις ως προς αυτή την άποψη.“
  • „Σας ευχαριστούμε που μας το είπατε. Τα σχόλιά σας μας βοηθούν να βελτιώνουμε το εργασιακό μας περιβάλλον. Θα εξετάσουμε το σχετικό πρόβλημα και ελπίζουμε να το επιλύσουμε άμεσα και αποτελεσματικά.

 

Πώς να ενθαρρύνεις τις θετικές κριτικές;

Όσο πιο πολλά θετικά σχόλια έχεις στην πλατφόρμα Poudouleveis.gr τόσο πιο μικρό κακό θα προκαλεί η όποια αρνητική τροφοδότηση που λαμβάνεις. Γιατί να απαντάς στις θετικές κριτικές; Επειδή έτσι μπορείς να ενθαρρύνεις τη θετική ανατροφοδότηση. Ο θετικός σχολιασμός ενισχύει επίσης την εικόνα σου ως αξιόπιστου εργοδότη και σε βοηθάει να προσελκύσεις τους σωστούς υποψηφίους πιο εύκολα.

  1. Να λες ευχαριστώ. Δείξε στον υποψήφιο ή τον υπάλληλο ότι εκτιμάς το γεγονός ότι αφιέρωσε χρόνο για να μοιραστεί τη θετική του εμπειρία στην πλατφόρμα. Αυτοί οι άνθρωποι μπορούν να αποτελέσουν ούτε λίγο ούτε πολύ ένα είδος "μαζορέτας" για το εμπορικό σήμα της εταιρείας σου. Είναι σημαντικό να συμπληρώνεις το σχόλιο τους με μια θετική απάντηση εκ μέρους της εταιρείας.
  2. Να μοιράζεσαι τις κριτικές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ακόμα και μία μόνο θετική κριτική μπορεί σου αποκομίσει κάτι παραπάνω, όταν την παίρνεις και την μοιράζεσαι με το κοινό στους λογαριασμούς των μέσων κοινωνικής δικτύωσης της εταιρείας σου.

Μερικά υποδείγματα απαντήσεων:

  • Σε ευχαριστούμε για την ανατροφοδότηση! Οι απόψεις των υπαλλήλων έχουν μεγάλη σημασία για εμάς. ”
  • "Σας ευχαριστούμε για το χρόνο που αφιερώσατε για να μας γράψετε αυτό το όμορφο σχόλιο!"
  • „Είμαστε ευγνώμονες για τα καλά σου λόγια. Σε ευχαριστούμε που μοιράστηκες τις σκέψεις σου μαζί μας και με τους χρήστες της πλατφόρμας Poudouleveis.gr ”

 

Μπορείς επίσης να μοιραστείς μια θετική κριτική με τη δική σου, εσωτερική ομάδα.  Με αυτόν τον τρόπο θα ενθαρρύνεις πραγματικά τον τύπο συμπεριφοράς που επαινέθηκε στην κριτική και θα μεταδώσεις στους ανθρώπους σου μια πολύ πιο θετική διάθεση.


Οι πιθανοί υποψήφιοι εκτιμούν και ενδιαφέρονται πολύ για το τι λένε οι εργαζόμενοι σχετικά με την εταιρεία σου στις διαδικτυακές πλατφόρμες των μέσων δικτύωσης ή στο Poudouleveis.gr. Εάν λάβεις σοβαρά υπόψη σου αυτό το γεγονός και εφαρμόσεις ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα για να δίνεις τις κατάλληλες απαντήσεις στις κριτικές που θα έρχονται, θα μπορέσεις να οικοδομήσεις μια πολύ καλή φήμη και μια κορυφαία επωνυμία εργοδότη..