Κάθε επάγγελμα απαιτεί συγκεκριμένες δεξιότητες. Υπάρχουν όμως και κάποιες οι οποίες αν και αφορούν κυρίως την εξυπηρέτηση πελατών, είναι χρήσιμες σε κάθε τομέα εργασίας. Ας δούμε έξι από αυτές:

1. Οι δεξιότητες επικοινωνίας: Η καλή επικοινωνία είναι το κλειδί για την καλή εξυπηρέτηση των πελατών. Είναι επίσης ο ακρογωνιαίος λίθος της εργασίας σε κάθε εταιρεία, όπου πρέπει να συνεργαστείτε με άλλους ανθρώπους -πελάτες, συναδέλφους, προϊσταμένους… Μέσω του «ρόλου» σας στην εξυπηρέτηση πελατών, θα μάθετε πώς να εξηγείτε αυτό που θέλετε στους άλλους με εύκολους όρους κατανόησης και πώς θα παίρνετε με το μέρος σας αυτούς που μπορεί αρχικά να μη μοιράζονται την άποψή σας. Οι προφορικές και γραπτές ικανότητες επικοινωνίας σας θα σας βοηθήσουν επίσης να ισχυροποιήσετε τη θέση σας στα meetings της εταιρείας.

2. Οι δεξιότητες του καλού ακροατή: Η καλή επικοινωνία είναι ένας αμφίδρομος δρόμος. Όσο καλό είναι να μπορούμε να μιλάμε σωτά, άλλο τόσο καλό είναι να ακούμε τους άλλους. Οι επαγγελματίες του τομέα εξυπηρέτησης πελατών ακούνε προσεκτικά τι λέει ο πελάτης και έπειτα θέτουν ερωτήσεις για να διευκρινίσουν τι έχουν ακούσει, πριν δώσουν μια απάντηση. Αυτή είναι μια από τις σημαντικότερες ικανότητες για κάθε χώρο εργασίας.

3. Οι δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων: Οι εκπρόσωποι εξυπηρέτησης πελατών είναι αυθεντίες στην επίλυση προβλημάτων αφού μεγάλο μέρος της δουλειάς τους περιλαμβάνει τον χειρισμό παραπόνων και ερωτημάτων που έχουν οι πελάτες. Πρέπει να χρησιμοποιήσουν την εφευρετικότητά τους, για να βρουν λύσεις που να λειτουργούν μέσα στις πρακτικές μιας επιχείρησης αλλά παράλληλα να ικανοποιούν τους πελάτες. Αυτές οι δεξιότητες είναι χρήσιμες σχεδόν σε οποιοδήποτε επάγγελμα, αλλά είναι ιδιαίτερα σημαντικές σε στελέχη διαφήμισης, μηχανικούς και σχεδιαστές λογισμικού.

Διαβάστε περισσότερα >>