Αν το world wide web έφερε επανάσταση στη ζωή μας τη δεκαετία του ’90, το Internet Of Things είναι η επανάσταση του σήμερα. Επί της ουσίας αποτελεί ένα τεράστιο άλμα στο κομμάτι της τεχνολογίας, το οποίο έχει ήδη δημιουργήσει τομή στο κομμάτι λειτουργίας των επιχειρήσεων. 

Ακόμα και αν μας έχει απασχολήσει τα τελευταία χρόνια, η αλήθεια είναι ότι επινοήθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1990. Ο όρος πρωτοεμφανίστηκε στα τέλη του ’90 από τον Kevin Ashton, ο οποίος πρώτος περιέγραψε έναν χολιγουντιανό κόσμο, όπου οι μηχανές είναι συνδεδεμένες μεταξύ τους, αλλά και με τον φυσικό κόσμο, αντλώντας στοιχεία μέσω αισθητήρων. Η εντύπωση που προκάλεσε το όραμά του οδήγησε στο σήμερα και διαμόρφωσε κατά πολύ την καθημερινότητά μας.

Κάπως έτσι και με τις συσκευές να αποτελούν αναπόσπαστο μέρος όλων των πτυχών της ζωής μας, το Internet Of Things πήρε σάρκα και οστά. Σήμερα όλο και περισσότερες συσκευές έχουν wi-fi, bluetooth και προηγμένους αισθητήρες, που παρατηρούν την καθημερινότητα, τις συνήθειες και τον συνολικό τρόπο ζωής μας. Πλέον σπίτια λειτουργούν με τις λεγόμενες «έξυπνες» συσκευές, που μπορούν να ενεργοποιηθούν από απόσταση μέσω του κινητού μας ή από έναν απλό υπολογιστή.

Οι επιχειρήσεις, αναγνωρίζοντας την ευκαιρία, ξεκίνησαν να κάνουν χρήση αυτών των υπηρεσιών με σκοπό να αντλήσουν ώθηση και να αναπτυχθούν. Το να γνωρίζει μια επιχείρηση ποιο είναι το αγοραστικό κοινό της, τις προτιμήσεις του σε συνδυασμό με τις τάσεις της αγοράς μπορεί να τη φέρει σε θέση οδηγού και αντί να κυνηγά τον υποψήφιο πελάτη, οι ρόλοι να αντιστραφούν.

Πλέον στον 21ο αιώνα η προσποιημένη διαφήμιση είναι η αποτελεσματικότερη τακτική ώστε να ικανοποιηθούν οι καταναλωτικές ανάγκες. Αυτό σημαίνει όμως ότι τα δεδομένα αυτούσια δεν έχουν καμία ιδιαίτερη σημασία αν δεν αξιοποιηθούν και δουλευτούν κατάλληλα.  Η ποσότητα στην προκειμένη περίπτωση δεν παίζει τόσο μεγάλη σημασία, όσο η διαχείριση αυτής της ποσότητας δεδομένων. Είτε είναι μικρή είτε μεγάλη μια επιχείρηση, ο τρόπος που χρησιμοποιεί τα δεδομένα είναι η ειδοποιός διαφορά και όσο αρτιότερα τα εκμεταλλεύεται, τόσο περισσότερες πιθανότητες έχει για να αναπτυχθεί. 

Σύμφωνα με τον ΣΕΠΕ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας) την τετραετία 2018-2022 οι συνδεδεμένες στο διαδίκτυο συσκευές (Internet of Things [ΙοΤ])  θα αυξηθούν κατά 140%.

Η οργανισμός GSMA (Global System for Mobile Association) σε έκθεσή του αναφέρει: «Με τον αριθμό των συνδεδεμένων καταναλωτικών συσκευών και των βιομηχανικών μηχανημάτων να αυξάνεται ταχύτατα, το οικοσύστημα IoT θα εξελιχθεί σε μια αγορά τρισεκατομμυρίων δολαρίων την επόμενη δεκαετία. Ωστόσο η ευκαιρία για έσοδα απομακρύνεται από την απλή σύνδεση των συσκευών. Περιλαμβάνει μια συνολική εμπειρία της τεχνολογίας ΙοΤ από την αντιμετώπιση ειδικών τομέων με προσαρμοσμένες λύσεις, η οποία με τη σειρά της απαιτεί την προσαρμογή των επιχειρηματικών μοντέλων σε αυτές τις τάσεις της αγοράς. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να διαφοροποιηθούν αν θέλουν να ανταμειφθούν για τις επενδύσεις που απαιτεί η επανάσταση του IoT. Η αξία της αγοράς του ΙοΤ θα αρχίσει να μετατοπίζεται από τη συνδεσιμότητα στις πλατφόρμες, τις εφαρμογές και τις υπηρεσίες, καθώς οι επιχειρήσεις θα αναζητούν ένα βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο». Μάλιστα εκτιμάται ότι εξαιτίας της διαρκούς ανόδου του IoT θα παραχθούν έσοδα της τάξης του 1,1 τρισ.

Διαβάστε περισσότερα >>