Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, η πανδημία συνεχίζει να αποσυντονίζει τις ροές εσόδων και τους προϋπολογισμούς των εταιριών γενικά σε όλο τον κόσμο. Η πρόσληψη προσωπικού παραμένει, φυσικά, μια ανάγκη απαραίτητη, αυτή θα πρέπει, ωστόσο, να εξυπηρετείται στη βάση ενός περιορισμένου προϋπολογισμού.

Το γεγονός βέβαια ότι οι προϋπολογισμοί είναι πολύ πιο σφιχτοί, δεν πρέπει να αποτελεί λόγο για τους εργοδότες να κάνουν έκπτωση στις προδιαγραφές απασχόλησης ή να σταματήσουν να προσελκύουν ταλαντούχους υποψηφίους. Εάν, όμως, χρησιμοποιείτε έναν περιορισμένο προϋπολογισμό με έξυπνο τρόπο, σε συνδυασμό με ορισμένες οικονομικές αλλά αποτελεσματικές μεθόδους, μπορείτε να πετύχετε την πρόσληψη προσωπικού που θέλετε και στο υπάρχον πλαίσιο. Τη σήμερον ημέρα η διαδικασία πρόσληψης έχει αρχίσει να εγκαταλείπει την παλιά τακτική του εντυπωσιασμού (όπως είναι π.χ. μια διαφημιστική καμπάνια) και να επικεντρώνεται περισσότερο στη χρήση του σωστού μηνύματος με στόχο την προσέλκυση των κατάλληλων ενδιαφερόμενων.

Εφόσον οι υπάρχοντες εργαζόμενοι εξακολουθούν να είναι ευχαριστημένοι, η εταιρεία παρακολουθεί τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης και διασφαλίζει ότι το μήνυμά της και η εκφορά του γίνονται με τρόπο σύγχρονο και ενημερωμένο, τότε η όλη εικόνα της εταιρείας θα είναι θετική και η επωνυμία του εργοδότη θα είναι επιτυχής.

Τόσο οι μεγάλες όσο και οι νεοσύστατες επιχειρήσεις δεν είναι πλέον σε θέση να ξοδεύουν υπέρογκα ποσά για νέες θέσεις εργασίας. Γι’ αυτό ίσως θελήσετε να εξετάσετε το ενδεχόμενο να ενσωματώσετε στο σχεδιασμό σας τις δημιουργικές συμβουλές που σκιαγραφήσαμε παρακάτω, έτσι ώστε να προσελκύσετε το ταλέντο που χρειάζεται η εταιρεία σας χωρίς να υπερβείτε τον προϋπολογισμό σας.

Παρακάτω ακολουθούν πέντε τρόποι για να κάνετε τους υποψηφίους να αισθάνονται ότι αξίζουν ένα εκατομμύριο δολάρια, ακόμη και όταν ο προϋπολογισμός για τη συγκεκριμένη εργασία είναι πιο κοντά σε ένα τριψήφιο ποσό:


1. Επενδύστε στο εμπορικό σήμα της εταιρείας

Πριν συμμετάσχουν σε κάποια συνέντευξη, οι περισσότεροι υποψήφιοι μπαίνουν στο Google και κάνουν εκτενή έρευνα σχετικά με την εταιρεία. Και αυτό το κάνουν όχι μόνο για να ανακαλύψουν γενικές πληροφορίες σχετικά με το συγκεκριμένο πεδίο δραστηριότητας ή τη βιομηχανία, αλλά σίγουρα θα αναζητήσουν ενδείξεις για το πώς θα ήταν να εργαστούν εκεί.
Επομένως, είναι σημαντικό να επενδύσετε στην επωνυμία του εργοδότη και να βεβαιωθείτε ότι η εικόνα της εταιρείας μεταδίδει τις σωστές πληροφορίες σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας. Οι εταιρείες που διαθέτουν ένα αποτελεσματικό τμήμα προώθησης της επωνυμίας τους καταφέρνουν να μειώσουν το κόστος πρόσληψης έως και 43%. Για να προσληφθούν, επομένως, τα σωστά άτομα, η μάρκα και η εικόνα της εταιρείας πρέπει να καθοριστούν καλά εκ των προτέρων. Γίνετε δημιουργικοί και αφήστε την εταιρική κουλτούρα να λάμψει, εστιάζοντας περισσότερο στους ανθρώπους και λιγότερο στο επιχειρηματικό προϊόν καθεαυτό.


2. Προσπαθήστε να επικοινωνείτε συχνά με τους υποψηφίους


Η εύρεση μιας νέας εργασίας δεν είναι τόσο μια ρομαντική περιπέτεια, όσο μάλλον μια ιδιαίτερα αγχωτική προσπάθεια. Προσπαθήστε, λοιπόν, να μην ρίχνετε αλάτι στην πληγή, με το να αφήνετε τους υποψηφίους ανενημέρωτους σχετικά με τη διαδικασία πρόσληψης. Από τη στιγμή που θα υποβάλουν αίτηση, θα πρέπει να λάβουν απάντηση από την ομάδα σας, η οποία θα πρέπει να τους ευχαριστεί για το ενδιαφέρον τους για τη δουλειά, ενημερώνοντάς τους παράλληλα ότι κάποιος τους θα τους απαντήσει, σε περίπτωση που κριθούν ταιριαστοί για τον ρόλο που χρειάζεται. Βεβαιωθείτε ότι το μήνυμα προς τους υποψηφίους θα είναι προσωπικό, χρησιμοποιώντας μια γλώσσα που θα αντικατοπτρίζει με ακρίβεια την κουλτούρα της εταιρείας.

Επίσης, καθώς οι υποψήφιοι περνούν τη διαδικασία πρόσληψης, είναι σημαντικό να επικοινωνείτε συχνά μαζί τους και να τους ενημερώνετε με όσο το δυνατόν πιο διαφανή τρόπο σχετικά με την εσωτερική διαδικασία. Για παράδειγμα, θα εκτιμηθεί πολύ, εάν ανακοινώσετε στους υποψηφίους ότι έχετε προγραμματίσει και άλλες συνεντεύξεις μέσα σε αυτήν την εβδομάδα και ότι θα τους απαντήσετε από την επόμενη. Αυτή η χειρονομία τους βοηθά να χαλαρώσουν και να αποφύγουν μερικές άυπνες νύχτες.


3. Μειώστε το εσωτερικό κόστος της διαδικασίας πρόσληψης


Προσπαθήστε να εστιάσετε τις προσπάθειές σας αποκλειστικά στην περιοχή του διαδικτύου, χρησιμοποιώντας δωρεάν τεχνολογία βίντεο όπως Skype, Zoom ή Google Hangouts. Μπορείτε επίσης να βελτιώσετε ολόκληρη τη διαδικασία, περιορίζοντας τις απαιτήσεις μιας θέσης μόνο σε εκείνες τις δεξιότητες που είναι απολύτως απαραίτητες. Στη συνέχεια, συγκρίνετε τη λίστα των ληφθέντων βιογραφικών με τη λίστα των απαιτούμενων δεξιοτήτων και επισημάνετε τα σημεία όπου θα μπορούσαν να υπάρξουν συμβιβασμοί. Πριν απορρίψετε έναν υποψήφιο, είναι καλό να λάβετε υπόψη τον τρόπο με τον οποίο οι ικανότητές του μπορούν να ενσωματωθούν στο πλαίσιο της εταιρείας. Αυτή η διαδικασία θα σας βοηθήσει να βεβαιωθείτε ότι θα βρείτε το σωστό άτομο πολύ πιο γρήγορα, χωρίς να ταλαιπωρήστε από την εντύπωση ότι ψάχνετε για κάποιον υπερήρωα κρυμμένο στις σκιές.

Απλοποιείστε τις διαδικασίες συνέντευξης και μειώστε τον αριθμό των ωρών εργασίας για τη συνέντευξη των υποψηφίων, λαμβάνοντας αποφάσεις ενημερωμένες και προσαρμοσμένες πάνω στα άτομα που πρέπει να συμμετέχουν στη διαδικασία συνέντευξης. Προσπαθήστε να διατηρείτε όσο το δυνατόν λιγότερους φορείς λήψης αποφάσεων, έτσι ώστε να μπορείτε να εξετάζετε αποτελεσματικά και έγκαιρα όλους τους υποψηφίους και να τους αφιερώνετε την προσοχή που χρειάζονται.


4. Χρησιμοποιήστε τις συστάσεις των εσωτερικών υπαλλήλων

Οι εσωτερικές συστάσεις μπορούν να σας προσφέρουν μια εξαιρετική ευκαιρία να προσελκύσετε άτομα με παρόμοια σκέψη προς την νοοτροπία και την κουλτούρα της εταιρείας. Μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε ένα ολόκληρο εσωτερικό σύστημα βάσει των συστάσεων των υπαλλήλων σχετικά με τις διαθέσιμες θέσεις. Μπορείτε ακόμα να σκεφτείτε μερικές επιλογές ανταμοιβής, για να αυξήσετε τις πιθανότητες να βρείτε τα σωστά άτομα πιο γρήγορα. Ανάλογα με τον προϋπολογισμό που έχετε στη διάθεσή σας, μπορείτε να προσφέρετε στους υπαλλήλους που σας κάνουν τις σωστές προτάσεις ορισμένες ανταμοιβές, όπως:

- Δώρο με κουπόνια

- Διάφορα μπόνους

- Εισιτήρια για θέατρο, γιόγκα, οάσεις αστικής χαλάρωσης κ.λπ.

- Επιπρόσθετες διακοπές

- Επώνυμα προϊόντα με το λογότυπο της εταιρείας που μπορούν να χρησιμοποιούν κατά την εργασία (σακίδιο, επαναχρησιμοποιήσιμο κύπελλο, καπέλο, εξωτερική μπαταρία κ.λπ.)

 

5. Παρέχετε ευκαιρίες για πραγματική ανατροφοδότηση

Οι υποψήφιοι επενδύουν χρόνο και ενέργεια σε μια συνέντευξη, οπότε τους χρωστάτε μια ειλικρινή και ξεκάθαρη απάντηση, εάν η απόφαση δεν είναι υπέρ τους. Προσπαθήστε όσο το δυνατόν περισσότερο να αποφύγετε τις κλισέ απαντήσεις, όπως «αναζητάμε κάποιον που να ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες μας» και φροντίστε να τους προσφέρετε κάτι απτό.
Εάν η εμπειρία τους δεν είναι αρκετή σε έναν τομέα απαραίτητο για τη δουλειά, ενημερώστε τους αμέσως. Σίγουρα δεν θα αισθανθούν προσβεβλημένοι, αντιθέτως, μπορεί να εκτιμήσουν τα σχόλια σας και να ξέρουν πώς να προχωρήσουν καλύτερα την επόμενη φορά ή πώς να βελτιώσουν το βιογραφικό και την εμπειρία τους. Πιστεύετε ότι θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε έναν υποψήφιο για κάποιο ρόλο στο μέλλον; Προτείνετέ  του να μείνετε σε επαφή! Οι συστάσεις μερικές φορές προέρχονται από εκεί που δεν τις περιμένετε, οπότε είναι σημαντικό να αντιμετωπίζετε προσεκτικά κάθε σας αλληλεπίδραση με πιθανούς υποψηφίους.

Τα καλά νέα είναι ότι δεν χρειάζεστε τεράστιο προϋπολογισμό για να βεβαιωθείτε ότι προσλαμβάνετε προσωπικό με αποτελεσματικό τρόπο και ότι προσελκύετε τους κατάλληλους ανθρώπους στην εταιρεία σας. Τη σημερινή εποχή που ένα περιεχόμενο μπορεί να γίνει viral οποιαδήποτε στιγμή και εσωτερικές πληροφορίες μπορούν να βρεθούν  δημόσια σε φόρουμ, αυτό που έχει σημασία είναι να κάνετε στοχευμένα βήματα, έτσι ώστε να παρέχετε μια όσο το δυνατόν πιο ευχάριστη εμπειρία στον υποψήφιο που επιθυμείτε για τη διαθέσιμη θέση.