Στις ημέρες μας ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα υψηλός. Από τη μία, πολλά εργασιακά πλαίσια μοιάζουν κορεσμένα, αλλά από την άλλη οι νέες τεχνολογίες και ο ψηφιακός κόσμος δημιουργούν συνεχώς καινούργια πλαίσια και νέες ανάγκες για κάλυψη. Σε μια τέτοια εποχή, λοιπόν, πολλοί εργαζόμενοι έχουν την ανάγκη να μεταπηδήσουν σε νέους κλάδους με σημαντικές επαγγελματικές δυνατότητες ανέλιξης. Ένας τέτοιος ταχέως αναπτυσσόμενος κλάδος με επαγγελματική αποκατάσταση φαίνεται να είναι ο χώρος του ψηφιακού μάρκετινγκ (Digital Marketing).

 

Τι είναι το Digital marketing

To Ψηφιακό μάρκετινγκ αποτελεί τη νέα μέθοδο μάρκετινγκ η οποία συνήθως παράλληλα με το παραδοσιακό μάρκετινγκ προσπαθεί να αυξήσει την προώθηση και τις πωλήσεις μιας εταιρείας. Με  τη χρήση εργαλείων και μεθόδων που προσφέρει το διαδίκτυο, ο digital marketer (εργαζόμενος στον τομέα του digital marketing), αναλαμβάνει να εξελίξει μια επιχείρηση, να μεγιστοποιήσει τα κέρδη, να αυξήσει το πελατολόγιο και να χτίσει/διευρύνει το brand name μιας εταιρείας.

 

Γιατί το Digital marketing κέρδισε τις επιχειρήσεις

- Το Marketing είναι σταθερή αξία σε κάθε του μορφή

Το marketing σε όλες τις μορφές του πάντοτε θα αποτελεί σταθερή ανάγκη για μια επιχείρηση. Περιλαμβάνει τη δημιουργία όλων των στρατηγικών χάραξης της νίκης μιας εταιρείας έναντι του ανταγωνισμού. Στόχο έχει την αύξηση των κερδών και τη γενικότερη άνοδο.

 - Ανάγκες ψηφιακής εποχής

Οι περισσότερες εταιρείες έχουν συνειδητοποιήσει την ανάγκη ενεργής παρουσίας του στο διαδίκτυο. Με το να έχουν μια καλή σελίδα στο διαδίκτυο, προφίλ στα social media και μέρος του προϋπολογισμού τους αφιερωμένο στη διαφήμιση στο Internet, επεκτείνουν την αναγνωρισιμότητα και τις παροχές τους πέρα από τα στενά όρια των γεωγραφικών τους συντεταγμένων. Βρίσκουν νέες επαγγελματικές ευκαιρίες και γίνονται γνωστές σε άτομα που δεν θα γνώριζαν την εταιρεία αν η τελευταία είχε αρκεστεί στις παραδοσιακές μορφές διαφήμισης (π.χ. φυλλάδιο, επιγραφές, από στόμα σε στόμα κλπ). Έτσι, ακόμη και μια συνοικιακή μικρομεσαία επιχείρηση έχει τη δυνατότητα να επεκτείνει την ταυτότητά της, καθώς και το τζίρο της.

- Διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Η διαφήμιση στα social media αποτελεί μια οικονομική, αλλά σημαντική δυνατότητα διαφήμισης που εκμεταλλεύεται το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος του αγοραστικού κοινού περνά πολλές ώρες εβδομαδιαίως στα social media. Μια επιχείρηση, λοιπόν, που έχει προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. Instagram) μπορεί να προωθήσει τη δουλειά της, καθώς επίσης να έρθει σε άμεση επαφή με τους νέους και παλαιούς πελάτες για άμεση προβολή προσφορών, επίλυση αποριών και δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης.

 - Στοχευμένη διαφήμιση

 

Το digital marketing προωθεί την έξυπνη διαφήμιση. Βάσει των αλγορίθμων που παρέχουν τα ψηφιακά συστήματα, οι διαφημίσεις της εταιρείας εμφανίζονται στο κατάλληλο και επιθυμητό για την επιχείρηση κοινό. Το κοινό αυτό καθορίζεται από το τι παρέχει μια επιχείρηση, πού δηλαδή απευθύνεται. Κατά αυτόν τον τρόπο, εφόσον η διαφήμιση είναι πιο στοχευμέμενη, υπάρχει μικρότερη απώλεια χρημάτων συγκριτικά με μια διαφημιστική καμπάνια άλλων τύπων, όπου η διαφήμιση προβάλλεται άκριτα και σε εντελώς ακατάλληλα φαινομενικά τουλάχιστον άτομα (διαφημιστικό φυλλάδιο, τηλεοπτική διαφήμιση, διαφήμιση σε εφημερίδα κλπ).

 - Εργαλεία μέτρησης απόδοσης

Τα στατιστικά που μετρούν την απόδοση σε μια καμπάνια, λόγου χάρη μια καμπάνια προώθησης ρούχων μέσω Google Ads, είναι σαφή, ελέγξιμα και μετρήσιμα. Μελετώντας τα, η ομάδα Digital marketing της επιχείρησης είναι σε θέση να κάνει διαρκείς προσαρμογές για την άμεση βελτιστοποίηση των προωθητικών ενεργειών της εταιρείας. Υπάρχουν πολλά τέτοια εργαλεία, είτε δωρεάν είτε επί πληρωμή, για να δώσουν το πάνω χέρι σε κάθε επιχείρηση.

 

Γιατί να επιλέξεις το Digital Marketing σαν επαγγελματικό κλάδο

 

1.      Γιατί δεν είναι κορεσμένος κλάδος

Νέες θέσεις εργασίας ανοίγουν καθημερινά γύρω από το digital marketing. Το ψηφιακό μάρκετινγκ δεν αφορά μόνο επιχειρήσεις κολοσσούς, αλλά αφορά κάθε επιχείρηση, ανεξαρτήτως μεγέθους, που θέλει να διευρύνει το πελατολόγιό της. Οι διαφημιστικές ανάγκες είναι πολλές και αφορούν πολύ διαφορετικές υπηρεσίες και προϊόντα. Ιδίως μετά την καραντίνα, έγινε ακόμη πιο επιτακτική η ανάγκη για επέκταση των διαφημίσεων στο διαδίκτυο και φυσικά η άμεση ανάγκη για δημιουργία e-shop πολλών μαγαζιών λιανεμπορίου, όχι μόνο για εξέλιξη, αλλά ακόμη και για την ίδια τους την επιβίωση (π.χ. μικρομεσαία καταστήματα ρούχων).

 2.      Γιατί δεν σου αρέσει να επαναπαύεσαι

Ο χώρος του ψηφιακού μάρκετινγκ είναι ένας χώρος που απαιτεί να είσαι ενήμερος για τις νέες εξελίξεις. Οι αλλαγές είναι ραγδαίες και ένα απλό παράδειγμα είναι αρκετό. Ο αλγόριθμος της Google που είναι υπεύθυνος για την αξιολόγηση και σειρά κατάταξης των αποτελεσμάτων μετά από την αναζήτηση κάποιου όρου μόνο το 2020 τροποποιήθηκε 4.500 φορές. Παρότι προφανώς δεν υπήρξε κάθε αλλαγή του αλγορίθμου ρηξικέλευθη, το γεγονός των συνεχών βελτιώσεων μας δίνει μια σαφή εικόνα ότι είναι ένα πεδίο που διαρκώς εξελίσσεται και που όσοι ασχολούνται με αυτό καλούνται να παρακολουθούν τις εξελίξεις.

 3.      Γιατί μπορείς να το κάνεις και χωρίς πτυχίο Μάρκετινγκ

Εντάξει, σαφώς και η ακαδημαϊκή γνώση ενός αντικειμένου είναι πολύ σημαντική και βοηθητική για την επαγγελματική πορεία, ωστόσο ο κλάδος του Digital marketing δεν απαιτεί το να έχεις ως πρώτο πτυχίο το Μάρκετινγκ ή την Πληροφορική. Αντίθετα, υπάρχουν πολλά προγράμματα πιστοποίησης που τουλάχιστον σε πρώτη φάση μαζί με προσωπικό διάβασμα θα σε βοηθήσουν στο νέο σου επαγγελματικό ξεκίνημα. Πολλά από αυτά τα πιστοποιητικά μπορείς μάλιστα να τα βρεις και δωρεάν, για να αποκτήσεις τις βασικές γνώσεις του ψηφιακού μάρκετινγκ.

4.      Γιατί είσαι πρακτικός και ταυτόχρονα δημιουργικός

Η λογική του ψηφιακού μάρκετινγκ έχει στοιχεία εντελώς πρακτικά, όπως είναι η ανάλυση στατιστικών, χάραξη στρατηγικών, αλλαγή λέξεων-κλειδιών (keywords) και πολλά άλλα. Ταυτόχρονα, όμως, έχει ένα σημαντικό μέρος που είναι πολύ δημιουργικό. Για παράδειγμα, η δημιουργία μιας καμπάνιας απαιτεί το σαφές μήνυμα, την πρόκληση του ενδιαφέροντος μέσω του κειμένου κλπ. Η επιλογή ενός βίντεο ή μιας εικόνας που θα τραβήξει το ενδιαφέρον και θα προσελκύσει τον καταναλωτή είναι μέρος της δουλειάς ενός marketer. Η δημιουργία μιας καμπάνιας, επομένως απαιτεί δημιουργικότητα, έκφραση, αλλά και καθαρή λογική.

 

Συμπέρασμα

Αν ανήκεις στην κατηγορία των ανθρώπων που σου αρέσουν οι προκλήσεις, η συνεχής εξέλιξη, καθώς και οι νέες τεχνολογίες, τότε ίσως ο επαγγελματικός κλάδος του digital marketing να είναι ο ιδανικός για σένα. Πρόκειται για την εξέλιξη και συνδυασμό του παραδοσιακού μάρκετινγκ με νέες τεχνολογίες, μετρήσεις, εργαλεία και κανόνες που ενισχύουν σημαντικά την προώθηση, την προβολή, τα κέρδη, καθώς και το brand μιας εταιρείας σε έναν κόσμο που όλο και περισσότερο γίνεται ψηφιακός. Μήπως ήρθε η ώρα να το σκεφτείς σοβαρά;