Το βιογραφικό είναι συνήθως το πρώτο πράγμα που βλέπουν οι εργοδότες όταν εξετάζουν την αίτησή σας για εργασία. Αποτελεί τον τρόπο που συστήνεστε στην αγορά εργασίας, καθώς το βιογραφικό σας θα πέσει στα χέρια εργοδοτών και υπαλλήλων οι οποίοι θα κληθούν να το αξιολογήσουν. Επακόλουθα θα αξιολογήσουν και σας ως επαγγελματία, αλλά και ως προς τον τρόπο που παρουσιάζετε τον εαυτό σας.

Τι μπορείτε να κάνετε όμως για να περάσετε με άριστα αυτήν την πρώτη αξιολόγηση; Ακολουθούν μερικές στρατηγικές για επιτυχημένη δημιουργία βιογραφικού, τέτοιο που να αυξήσει σημαντικά τις πιθανότητες να αφήσετε καλή εντύπωση και το βιογραφικό σας να σας δώσει το πράσινο φως και ένα τηλεφώνημα για ραντεβού για συνέντευξη.

 

Οι στρατηγικές επιτυχίας σε ένα βιογραφικό

 

1. Απλό format

Το απλό format αποτελεί προαπαιτούμενο σε ένα βιογραφικό. Βοηθά πολύ τους recruiters να έχουν εύκολα μια σαφή εικόνα και να εστιάσουν γρήγορα σε αυτά που τους ενδιαφέρουν σε έναν υποψήφιο. Αποφύγετε, επομένως, τα περίτεχνα format με έντονα χρώματα και ιδιαίτερα γραφιστικά που σίγουρα έχετε δει, καθώς με ελάχιστες εξαιρέσεις, λειτουργούν εναντίον σας.

Σημαντικό κομμάτι εδώ είναι και η χρήση των κλασικών απλών γραμματοσειρών, όπως το Calibri (Μια γραμματοσειρά στο ίδιο βιογραφικό- όχι εναλλαγές). Η χρήση πολύπλοκων και σπάνιων γραμματοσειρών δεν σας κάνει να ξεχωρίζεται για καλούς λόγους. Καθώς οι περισσότεροι δεν είναι εξοικειωμένοι με αυτές, θα τους πάρει περισσότερο χρόνο να διαβάσουν το βιογραφικό σας.

Τέλος, η χρήση χρωμάτων στις γραμματοσειρές πρέπει να περιοριστεί στο ελάχιστο. Σε γενικές γραμμές επιτρέπεται η χρήση μαύρου και μπλε.

Extra tip: Επιτρέπεται το προσωπικό στοιχείο στο βιογραφικό, αλλά με μέτρο. Η μόνη ίσως εξαίρεση να είναι σε κάποιους εργαζομένους καλλιτεχνικών επαγγελμάτων ή γραφίστες.

 

2. Προσεγμένη δομή

Η δομή ενός βιογραφικού παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάδειξη ενός υποψηφίου. Όπως αναφέρθηκε, χρειάζεται απλή δομή και όχι περίτεχνα format, αλλά ούτε και περιττή πληροφορία. Από την άλλη, σημαντικό είναι το τι τοποθετείται και πού στο βιογραφικό.

Υπάρχουν κάποιες γενικές συμβουλές για τη δομή. Μια από αυτές είναι ότι η σημαντική πληροφορία/ εκεί που θέλετε να εστιάσουν όσοι το διαβάσουν καλό είναι να βρίσκεται στο πάνω μέρος της σελίδας. Συνεπώς, όταν, για παράδειγμα, διεκδικείτε θέση εργασίας, βάζετε την επαγγελματική εμπειρία σε πιο ευκρινές σημείο της σελίδας και πιο πάνω από την εκπαίδευσή σας. Το αντίθετο συμβαίνει με αιτήσεις για εκπαίδευση, όπως για ένα μεταπτυχιακό. Φυσικά υπάρχουν εξαιρέσεις, καθώς σημαντικό είναι να δοθεί έμφαση εκεί που σας συμφέρει. Εάν έχετε πολύ καλές σπουδές, αλλά πενιχρή προϋπηρεσία, δεν είναι παράλογο να δώσετε έμφαση στην εκπαίδευση και όχι στην επαγγελματική εμπειρία σας. Κοινώς, φερθείτε έξυπνα.

Extra tip: Αποφύγετε τη χρήση πολλών στηλών για τον διαχωρισμό κατηγοριών.

 

3. Με μέτρο οι τεχνικοί όροι

Πολλές φορές, ειδικά σε μεγάλες εταιρείες, το άτομο που θα παραλάβει τα βιογραφικά και θα κάνει το πρώτο «ξεσκαρτάρισμα» πιθανότατα δεν έχει μεγάλη γνώση γύρω από τους τεχνικούς όρους του αντικειμένου για το οποίο ισχύει η αίτηση. Για αυτόν τον λόγο, καλό είναι η γλώσσα στο βιογραφικό να είναι τέτοια ώστε κάθε υπάλληλος ανθρωπίνου δυναμικού να μπορεί να αξιολογήσει την επάρκεια ή μη του αιτούντος, τουλάχιστον εκ πρώτης όψεως.

Extra tip: Οι τεχνικοί όροι πρέπει να υπάρχουν, καθώς αποτελούν keywords (βλέπε παρακάτω). Απλώς, η αναφορά στους τεχνικούς όρους πρέπει να γίνεται με τρόπο που δεν θα δυσκολέψει την κατανόηση του συνολικού κειμένου.

 

Δημιούργησε ένα άψογο βιογραφικό εντός λίγων λεπτών!

4. Keywords

Κάτι που πολύς κόσμος αγνοεί είναι ότι ορισμένες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ειδικό λογισμικό το οποίο σαρώνει τα βιογραφικά, κάποιες φορές πριν καν τα μελετήσει υπάλληλος της εταιρείας. Ο αυτοματισμός αυτός χρησιμοποιείται για να ελεγχθεί κατά πόσο ένας υποψήφιος διαθέτει το μεγαλύτερο ποσοστό των αναγκαίων προσόντων που ζητεί μια επιχείρηση. Τα προσόντα αυτά αποτυπώνονται μέσω των κατάλληλων λέξεων, ορισμένων δηλαδή keywords.

Ίσως φαίνεται πιο τρομακτικό από ό,τι είναι. Τα keywords θα βρίσκονται παντού (και έτσι πρέπει) σε ένα βιογραφικό για μια θέση εργασίας: στα skills (πχ ομαδικό πνεύμα), στην προϋπηρεσία (πχ υπεύθυνος λογιστηρίου) κλπ. Επομένως, το μόνο που ίσως χρειαστεί είναι ένας επιπλέον έλεγχος στην αγγελία, καθώς τα περισσότερα keywords θα βρίσκονται εκεί, στα απαραίτητα και στα επιθυμητά προσόντα, αλλά και στο λοιπό κείμενο.  

Extra tip: Προσαρμόστε τα keywords κάθε φορά που στέλνετε βιογραφικό για διαφορετική θέση ή εταιρεία, με πρότυπο την ίδια τη θέση, καθώς και την αγγελία εργασίας.

 

5. Αριθμός σελίδων

Είναι γενικά γνωστό ότι το βιογραφικό πρέπει να είναι συνοπτικό. Δεν πρόκειται για πανεπιστημιακή εργασία, ούτε για λογοτεχνικό κείμενο, αλλά για μια επιγραμματική παρουσίαση της επαγγελματικής και ακαδημαϊκής πορείας σας. Όσο αξιοσημείωτη και εάν είναι αυτή η πορεία σας, μπορεί να χωρέσει σε δύο σελίδες κειμένου. Εάν όχι, σημαίνει ότι μάλλον χρειάζεται δουλειά, όπως αφαίρεση κειμένου ή κατηγοριών.

Extra tip: Γενικώς προτιμώνται τα μονοσέλιδα βιογραφικά. Εάν ωστόσο, για να γίνει μονοσέλιδο, θα καταλήξει δυσανάγνωστο, με χωρίς καθόλου λευκό ή με πολύ μικρά γράμματα, τότε ίσως να παραμείνει δισέλιδο. Ωστόσο, αποφύγετε τις τρεις σελίδες όπως και να έχει.

 

Συμπέρασμα

Δημιούργησε ένα άψογο βιογραφικό εντός λίγων λεπτών!

 

Η δημιουργία ενός καλού και κομψού βιογραφικού σημειώματος δεν είναι ακατόρθωτη. Παρόλα αυτά, απαιτεί χρόνο και προσοχή από τη μεριά του υποψηφίου. Η ακολουθία ορισμένων καλών τακτικών όμως μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στη δημιουργία βιογραφικού που θα ξεχωρίσει έναντι του ανταγωνισμού. Το δικό σας ξεχωρίζει; Εάν όχι, ποια σημεία θέλουν αλλαγή;