Όπως όλοι οι εργαζόμενοι αναζητούν τον ιδανικό εργοδότη, έτσι και οι επιχειρήσεις αναζητούν τον ιδανικό υποψήφιο! Η διαδικασία επιλογής και πρόσληψης για πολλές επιχειρήσεις μπορεί να γίνει ένας μεγάλος πονοκέφαλος. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου θέσεις εργασίας παραμένουν για πολύ καιρό κενές, λόγω της αδυναμίας εύρεσης του «κατάλληλου» ενδιαφερόμενου. Αυτό είναι ένα πρόβλημα για το οποίο ευθύνονται και οι δύο πλευρές. Υποψήφιοι εργαζόμενοι και εργοδότες.

 

Από την μία μεριά, παρατηρείται το φαινόμενο του “overpromising” από τους εργαζόμενους σε μια θέση εργασίας. Αυτό συμβαίνει στην προσπάθεια τους να κάνουν μια θετική πρώτη εντύπωση  και να φανούν αντάξιοι των προσδοκιών του εκάστοτε εργοδότη. Μετά την πρόσληψη ωστόσο, αδυνατούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στα καθήκοντα τους. Αυτό όχι μόνο οδηγεί σε ένα μεγάλο χάσμα κάλυψης των αναγκών της επιχείρησης, αλλά οι επιχειρήσεις καταλήγουν να είναι πιο αυστηρές με τα κριτήρια τους και καχύποπτες προς τους εργαζόμενους για την κάλυψη μιας θέσης εργασίας. Το αποτέλεσμα είναι να αυξάνεται το κενό μεταξύ ζήτησης και προσφοράς για την αγορά εργασίας.

 

Από την άλλη μεριά, οι εργοδότες, κάνοντας μια υπερπροσπάθεια για αναζήτηση νέων ταλέντων για την επιχείρησή τους, αναζητούν πρότυπα εργαζόμενων που δεν ανταποκρίνονται πάντα στην πραγματικότητα. Αυτό, αφενός πυροδοτεί το φαινόμενο του overpromising από τους εργαζόμενους και αφετέρου στην αδυναμία κάλυψης των αναγκών της επιχείρησης.

 

Η κάλυψη μιας θέσης εργασίας δεν είναι απλή υπόθεση. Γίνονται μεγάλες προσπάθειες από επιχειρήσεις και εργαζόμενους για να βρεθεί το “perfect match”, ή τουλάχιστον να το προσεγγίσουν όσο το δυνατόν περισσότερο. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να υπάρχει μια διαφορετική αντιμετώπιση και κατανόηση της αγοράς αμφίδρομα. Σε κάθε περίπτωση, η πλατφόρμα του poudouleveis.gr είναι εδώ για να καλύψει αυτό το κενό, προσφέροντας ένα περιβάλλον αξιοπιστίας και διαφάνειας.

 

Σε αυτό το άρθρο, θα  βρεις τις top συμβουλές προσελκύσεις νέα ταλέντα στην επιχείρησή σου με τρόπο, όχι κόπο! Ξεκινάμε!

 

Επικοινώνησε τη διαφάνεια, τις αξίες και τις ευκαιρίες σταδιοδρομίας

Για να προσεγγίσει μια επιχείρηση σοβαρό πλήθος υποψηφίων, θα πρέπει να μπορεί να επικοινωνήσει πράγματα που είναι σημαντικά για αυτούς. Και αυτό είναι διαφάνεια, αξίες, και προοπτικές ανέλιξης.  Ένας εργαζόμενος που πιστεύει ενεργά και υποστηρίζει την επιχείρηση που εργάζεται, αποτελεί ένα «διαμάντι» για κάθε οργανισμό. Για να γίνει όμως αυτό, ο εργαζόμενος πρέπει να αισθάνεται την διαφάνεια για τους στόχους της επιχείρησης, συνεργατικότητα με ανθρώπους που μοιράζονται τις ίδιες αξίες και έναν χώρο αξιοκρατικό, με ίσες ευκαιρίες ανέλιξης.

 

Θα πρέπει να βρεις ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να εκφράσεις αυτά που έχουν πραγματική αξία για τους εργαζόμενους που αναζητάς. Για να το κάνεις αυτό, χρησιμοποίησε πλούσιο περιεχόμενο και αυθεντικότητα στην επικοινωνιακή στρατηγική σου. Επίσης, κυνήγησε ευκαιρίες ανάρτησης των θέσεων εργασίας σου σε έγκυρα και έμπιστα site επιχειρηματικότητας, τα οποία μπορούν να δημοσιοποιήσουν αποτελεσματικά τις ανάγκες σου.

 

Υιοθέτησε την ευελιξία και τη μοναδικότητα

Ειδικά μετά το πέρας του COVID-19, ο παραδοσιακός τρόπος εργασίας δεν είναι πλέον τόσο ελκυστικός για τους εργαζόμενους. Αντιθέτως, ένα ευέλικτο και εκσυγχρονισμένο μοντέλο εργασίας, φαίνεται πιο απαραίτητο από ποτέ.

 

Αν θέλεις να προσελκύσεις νέα ταλέντα στην επιχείρησή σου, θα πρέπει να αποδεχθείς αυτή την ευελιξία και να την επικοινωνήσεις αποτελεσματικά. Δείξε ως εργοδότης ότι επιδιώκεις και δίνεις αξία στην ισορροπία προσωπικής-επαγγελματικής ζωής και υιοθέτησε το ως κομμάτι της εργασιακής σου κουλτούρας.

 

Δημιούργησε την κατάλληλη πρόταση αξίας για τους υποψήφιους εργαζόμενους

Δημιούργησε την κατάλληλη πρόταση αξίας για τους υποψήφιους εργαζόμενους

 

Αν θέλεις να εντοπίσεις τους καταλληλότερους ανθρώπους για την επιχείρησή σου, θα πρέπει να γνωρίζεις και να διαμοιράζεσαι την πρόταση αξίας που προσφέρεις στους ανθρώπους που απαρτίζουν τον οργανισμού που αντιπροσωπεύεις. Πρόσφερε πραγματική αξία και επικοινώνησε την ευθυγράμμιση των αξιών των εργαζομένων με το όραμα και τους στόχους της επιχείρησης. Έτσι, θα μπορείς να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό και να αναδειχθείς για την πρωτοτυπία σου. Η ανάγκη για μια θετική εξωτερική εικόνα πρέπει να ισοσταθμίζεται με αυτή της αντίστοιχης εσωτερική εικόνας ενός οργανισμού.

 

Ερεύνησε το “target group” σου

Μην ξεχνάς ότι οι εργαζόμενοι σου αποτελούν μια ξεχωριστή ομάδα των πελατών σου. Αυτό σημαίνει ότι για να βρεις νέους «εσωτερικούς» πελάτες που να ταιριάζουν οι ανάγκες σου, θα πρέπει να μάθεις καλά το κοινό σου.

 

Το πρώτο βήμα για να το κάνεις αυτό, είναι να ξεκαθαρίσεις τα “selling points” σου. Τι προσφέρεις σε έναν υποψήφιο εργαζόμενο; Τι είναι αυτό που σε κάνει να ξεχωρίζεις; Ποιο το πραγματικό όφελος που προσδίδεις; Γνωρίζοντας όλες τις απαντήσεις, θα μπορείς να κατανοήσεις τον ιδανικό εργαζόμενο και να τοποθετήσεις την επιχείρησή σου στο κέντρο του κοινού που στοχεύεις. Ύστερα, θα μπορείς να επικοινωνήσεις αποτελεσματικά τις αξίες της επιχείρησής σου και να βοηθήσεις τους επιθυμητούς υποψήφιους να ταυτιστούν με αυτές.

 

Επένδυσε στην εξέλιξη

Επένδυσε στην εξέλιξη

 

Οι επιχειρήσεις που βλέπουν αξία στην εξέλιξη των εργαζομένων τους και επενδύουν σε αυτή, επωφελούνται περισσότερο. Μια καλή πρακτική με την οποία μπορείς να ξεκινήσεις είναι η εκπαίδευση. Οι εργαζόμενοι αντιλαμβάνονται τις ευκαιρίες εκμάθησης ως κομμάτι μίας διαδικασίας εταιρικής αλληλεπίδρασης και δέσμευσης. Αυτό έχει μεγαλύτερη αξία από τη γνώση αυτή καθ’αυτή. Εφαρμόζοντας νέες πρωτοβουλίες εκμάθησης στους εργαζόμενους σου, έχεις την ευκαιρία να βοηθήσεις τα άτομα της επιχείρησής σου να διευρύνουν τις γνώσεις τους και να ανακαλύψουν τα επόμενα σκαλοπάτια για την κορυφή. Με αυτό τον τρόπο, θα μπορείς να προσελκύσεις νέους ανθρώπους, που είναι έτοιμοι να και πρόθυμοι να αναπτυχθούν μαζί σου.

 

Βάλε τους ανθρώπους πάνω από όλα

Όταν ένας οργανισμός ενδιαφέρεται πραγματικά για τους ανθρώπους του, τότε και οι εργαζόμενοι νοιάζονται ο ένας για τον άλλο και το σύνολο για την επιχείρηση. Για να μεταδώσεις το πραγματικό ενδιαφέρον για τους ανθρώπους που απαρτίζουν την επιχείρησή σου, δεν πρέπει να βασιστείς μόνο στα υλικά οφέλη. Θα πρέπει να επικροτείς μια κουλτούρα σεβασμού και αξιοπρέπειας για το σύνολο των ατόμων, με συνδυασμό ηθικής και υλικής ανταπόδοσης. Με αυτό τον τρόπο, θα μπορέσεις να προσελκύσεις το κατάλληλο κοινό και να υποδεχθείς το επόμενο «αστέρι» στην επιχείρησή σου.

 

Αξιολόγησε την στρατηγική προσλήψεων σου

Η στρατηγική που εφαρμόζεις για την απόκτηση νέων αξιόπιστων ανθρώπων θα πρέπει να αξιολογείται διαρκώς. Πριν αρχίσεις τις διαδικασίες πρόσληψης, βεβαιώσου ότι η στρατηγική σου δίνει έμφαση σε σημαντικά για τους υποψήφιους εργαζόμενους σημεία και ότι είναι αποδοτική για να «εντοπίζει» τους ανθρώπους που θεωρείς ότι είναι καταλληλότεροι για εσένα. Επίσης, θα πρέπει να είσαι σίγουρος ότι η στρατηγική σου δεν αποτελεί ένα εμπόδιο για γρήγορες αποφάσεις. Μια χρονοβόρα στρατηγική μπορεί να οδηγήσει στην έλλειψη ενδιαφέροντος από τους ενδιαφερόμενους.

 

Μια καλή πρακτική για να αξιολογήσεις την στρατηγική προσλήψεων σου, είναι να απευθυνθείς στα εργαζόμενα μέλη που ήδη έχεις. Ξεκίνα από τους πιο αποδοτικούς συνεργάτες σου και σύλλεξε πληροφορίες σχετικά με αυτά που τους προσέλκυσαν στην επιχείρηση και τον συγκεκριμένο ρόλο που έχουν σε αυτή.

 

Αξιοποίησε τα Κοινωνικά Δίκτυα

Αξιοποίησε τα Κοινωνικά Δίκτυα

 

Μην θεωρείς ότι ο καλύτερος εργαζόμενος που μπορείς να προσεγγίσεις θα έρθει από μια μεγάλη σύσταση ή έναν καλό συνεργάτη. Πολλές φορές, τα «διαμάντια» βρίσκονται εκεί που δεν το περιμένεις. Με τα κοινωνικά δίκτυα, μπορείς να προσεγγίσεις σημαντικά μεγάλο αριθμό ανθρώπων. Το μυστικό όμως δεν βρίσκεται εκεί. Είναι αυτονόητο ότι ένας ενδιαφερόμενος θα κάνει την έρευνα του πριν έρθει σε κάποια συνέντευξη. Ένας εργοδότης μπορεί να αξιοποιήσει αυτή την πληροφορία προς όφελος του και να επικοινωνήσει το κατάλληλο μήνυμα, με τον πιο αποδοτικό τρόπο.

 

Πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για να επικοινωνήσουν την εταιρική τους κουλτούρα, έχοντας μια πιο ανθρωποκεντρική προσέγγιση. Έτσι, δημιουργούν την επιθυμητή εικόνα, στην οποία οι υποψήφιοι εργαζόμενοι δεν μπορούν να αντισταθούν.

 

Να είσαι αυθεντικός σε όλα τα στάδια

Όλες οι παραπάνω συμβουλές θα πρέπει να εφαρμόζονται με γνώμονα την αυθεντικότητα. Μην χρησιμοποιήσεις κάποιο επιχείρημα που δεν είναι αληθές και μην επικοινωνήσεις μια ψεύτικη ή θαμπή εικόνα, απλά για να καλύψεις μια θέση. Να θυμάσαι ότι ένας αξιόλογος εργαζόμενος χρειάζεται μια αξιόλογη επιχείρηση. Κάνε ότι μπορείς για να διατηρείς την αυθεντικότητα ως κύριο γνώμονα στην επιχείρησή σου. Είναι ένα χαρακτηριστικό που μπορεί να σε κάνει έναν περιζήτητο εργοδότη.

 

Συμπεράσματα

Μια πρόκληση για όλες τις επιχειρήσεις, είναι να καταφέρουν να συμβάλουν στην δημιουργία και την ανάπτυξη αξιόλογων συνεργατών. Ακόμα μεγαλύτερη πρόκληση, είναι να τους προσελκύσουν. Δεν πρέπει να ξεχνάς ότι ο ανταγωνισμός ακόμα και για τους εργοδότες είναι μεγάλος. Αν θέλεις να πετύχεις στην αγορά εργασίας, θα πρέπει να βρεις τρόπους να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό. Το poudouleveis.gr σε βοηθάει σε αυτόν τον αγώνα, προσφέροντας σου τα εργαλεία να γίνεις ο Νο1 εργοδότης στην αγορά.