Η δουλειά ενός διευθυντή δεν είναι εύκολη και θα πρέπει να προσαρμόζεται γρήγορα για να μπορεί να ανταπεξέλθει. Όταν έχεις μια ομάδα την οποία πρέπει να καθοδηγήσεις και να τη βοηθήσεις να γίνει όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική, έχεις ανάγκη έμπνευσης και να μαθαίνεις συνεχώς. 

 

Σε αυτό το άρθρο θα σου παρουσιάσουμε τα καλυτέρα βιβλία τα οποία θα σε βοηθήσουν να γίνεις ένας παραδειγματικός διευθυντής. 

Χιλιάδες διευθυντές έχουν εκτιμήσει αυτά τα βιβλία, και αυτοί που ήταν στην αρχή της καριέρας τους και αυτοί που ήταν ήδη έμπειρα στελέχη. Γι αυτό θέλουμε να σου τα παρουσιάσουμε εν συντομία, ώστε να βρεις πιο είναι της αρεσκείας σου.

 

1. Leading Through Conflict: How Successful Leaders Transform Differences into Opportunities του Mark Gerzon

Είναι αρκετά δύσκολο να διαμεσολαβήσεις τις συγκρούσεις μεταξύ των εργαζομένων. Όταν μεταξύ των συναδέλφων της ίδιας ομάδας, υπάρχουν συγκρουσιακές καταστάσεις, ο διευθυντής θα πρέπει να ξέρει πώς να επέμβει. Αυτό το βιβλίο σε βοηθά να καταλάβει πώς να γίνεις πιο διαλλακτικός, πώς να επικοινωνείς αποτελεσματικά και πώς να διαμεσολαβήσεις την οποιαδήποτε σύγκρουση μεταξύ των εργαζομένων

 

 2. Η προσωπική αριστεία για τους διευθυντές του Michael Karl Schroeder

Για να μπορείς να γίνεις ένας επιτυχημένος διευθυντής, πρέπει να έχεις μιας καλή σχέση με τον εαυτό σου. Πρέπει να επενδύεις στον εαυτό σου για να μπορέσεις να επενδύεις σε άλλους. Σε αυτό το βιβλίο θα μάθεις πώς να αναπτυχθείς σε προσωπικό αλλά και σε επαγγελματικό επίπεδο. Θα βρεις πολλές συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να διαχειριστείς την ομάδα σου.

 

 3. Manager 80/20. Δέκα μέθοδοι για να γίνεις ένας σπουδαίος ηγέτης του Richard Koch 

Αυτό το βιβλίο θα σε μάθει πολλά πράγματα για την αρχή 80/20. 80% εκ των αποτελεσμάτων απορρέουν εκ του 20% εκ του συνόλου των ενεργειών. Αυτή η ανάγνωση θα σε βοηθήσει να καταλάβεις γιατί είναι σημαντική η αποτελεσματική, παραγωγική εργασία και όχι η πολύ πολύωρη εργασία. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσεις να εμπνεύσεις τους εργαζόμενούς σου να δουλέψουν πιο αποτελεσματικά χωρίς να χρειάζονται πολλές ώρες.

 

4. Negotiation Genius: How to Overcome Obstacles and Achieve Brilliant Results at the Bargaining Table and Beyond του Deepak Malhotra και του Max Bazerman

Ένας διευθυντής που δεν ξέρει να διαπραγματευτεί, δεν είναι ένας καλός διευθυντής. Αυτό το βιβλίο θα σε μάθει να διαπραγματεύεσαι με τους πελάτες. Θα μάθεις πώς να ξεπερνάς εμπόδια, προθεσμίες και άλλα κοινά προβλήματα της δουλειάς ενός διευθυντή

 

5. Ο διευθυντής ενάντια στο ρεύμα Τι του διαφορετικό κάνουν οι διευθυντές από τους άλλους, του Marcus Buckingham, Curt Coffman

Σε αυτό το βιβλίο θα βρεις τι το διαφορετικό κάνουν οι επιτυχημένοι διευθυντές. Θα μάθεις γιατί είναι καλό να αναλαμβάνεις ρίσκα και γιατί πρέπει να παρατήσεις τον παραδοσιακό τρόπο διοίκησης. Ένα τολμηρό βιβλίο το οποίο σου δείχνει γιατί οι διευθυντές που αναλαμβάνουν ρίσκα τυγχάνουν μεγαλύτερης εκτίμησης. Σε αυτό το ανάγνωσμα θα δεις και το γιατί η εμπειρία των υποψηφίων είναι λιγότερο σημαντική από το ταλέντο και τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουν

 

6. PROMINENT INDIVIDUALS - Success Principles for Life and Work, του Jeff Bezos

Με αυτό το βιβλίο θα μάθεις από τον Jeff Bezos διάφορες αρχές που θα σε βοηθήσουν να έχεις επιτυχίες τόσο στην προσωπική, όσο και στην εργασιακή σου ζωή. Είναι ένα σύντομο, συνοπτικό βιβλίο, κατάλληλο για τους διευθυντές που δεν έχουν πολύ χρόνο στη διάθεσή τους.

 

7. Leadership: Η δύναμη της συναισθηματικής νοημοσύνης  του Daniel Goleman

Η καλλιέργεια μιας συναισθηματικής νοημοσύνης είναι πολύ σημαντική για τους διευθυντές. Ένας ηγέτης θα πρέπει να ξέρει πως να επικοινωνεί με τους εργαζόμενους. Επίσης, πρέπει να καταλάβεις τους εργαζόμενους και να τους δείχνεις ότι τους εκτιμάς. Το συνεχόμενο feedback και η παροχή κινήτρων στους εργαζόμενους, είναι οι βασικοί πυλώνες των επιτυχημένων διευθυντών
 

Γιατί να διαβάσεις αυτά τα βιβλία

Για έναν διευθυντή είναι σημαντικό να αναπτύσσεται συνέχεια. Ο παραδοσιακός τρόπος διοίκησης δεν πλέον δεν τυγχάνει εκτίμησης από τους εργαζόμενους της γενιάς Millennials και Z. Γι αυτόν τον λόγι, αυτά τα  βιβλία μπορούν να σε βοηθήσουν να μάθεις καινούργια πράγματα, τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Όπως παρατήρησες, δεν είναι βιβλία που αφορούν αποκλειστικά το μάνατζμεντ, αλλά και την συναισθηματική νοημοσύνη και τις τακτικές διαπραγμάτευσης. 

Εσύ τι βιβλία συστήνεις στους διευθυντές?