Για εσάς που αναζητάτε εργασία, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να είναι μια πολύ ισχυρή μέθοδος που θα σας βοηθήσει να βρείτε δουλειά. Από τη δικτύωση μέχρι την έρευνα πιθανών εργοδοτών, υπάρχουν πολλοί έξυπνοι τρόποι για να χρησιμοποιήσετε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενώ ψάχνετε δουλειά.

 

Γιατί να χρησιμοποιήσετε social media στην αναζήτηση εργασίας;

 

Ακόμα και αν δεν είστε φανατικός χρήστης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, θα πρέπει να σκεφτείτε να έχετε ένα ή δύο προφίλ σε κάποιο από αυτά, όταν είστε στη διαδικασία αναζήτησης εργασίας. Αν μη τι άλλο, μπορεί να βοηθήσει να αποδείξετε στους πιθανούς εργοδότες ότι έχετε κάποιες τεχνολογικές δεξιότητες και κατανοείτε τις σύγχρονες τάσεις. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλα πλεονεκτήματα όπως:

1. Σας βοηθά να δημιουργήσετε την προσωπική σας επωνυμία.
2. Σας επιτρέπει να δικτυωθείτε και να συνδεθείτε με άλλα άτομα με τρόπους που δεν μπορείτε να συνδεθείτε προσωπικά.
3. Σας κάνει «πιο ορατούς» στους υπεύθυνους προσλήψεων που εξορύσσουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για πιθανούς υποψηφίους, ακόμα και όταν δεν ψάχνετε ενεργά για δουλειά.
4. Σας δίνει την ευκαιρία να αλληλεπιδράσετε με εταιρείες στις οποίες θέλετε να εργαστείτε.

Εάν αυτό δεν είναι αρκετό για να σας πείσει ότι πρέπει να ενσωματώσετε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην αναζήτηση εργασίας σας, σκεφτείτε το εξής: το 2017, το 87% των υπευθύνων προσλήψεων ανέφεραν ότι χρησιμοποιούν το LinkedIn για να βρουν υποψήφιους και το 55% χρησιμοποιούν το Facebook.


Δημιουργήστε επαγγελματικά προφίλ

 

Φυσικά, η δημιουργία ενός προφίλ στο LinkedIn και η συμπλήρωσή του δε θα σας φέρουν δουλειά από μόνα τους. Πρέπει να είστε ενεργοί στα social media. Και παρόλο που το ενεργό μπορεί να σημαίνει ότι μοιράζεστε διασκεδαστικά memes ή άλλα προσωπικά δεδομένα, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι παρουσιάζετε μια θετική και επαγγελματική εικόνα.

Ελέγξτε τους υπάρχοντες λογαριασμούς σας για να βεβαιωθείτε ότι είναι κατάλληλοι για τον εργοδότη. Διαγράψτε ή αποκρύψτε τυχόν παλιές αναρτήσεις ή φωτογραφίες που είναι αμφισβητήσιμες. Ή προχωρήστε ένα βήμα παραπέρα και δημιουργήστε ξεχωριστά προφίλ που αντιπροσωπεύουν τα επαγγελματικά σας ενδιαφέροντα. Αυτά τα προφίλ θα πρέπει να έχουν μια επαγγελματική φωτογραφία σας και οι αναρτήσεις σας θα πρέπει να αφορούν μόνο την καριέρα σας ή άλλες πληροφορίες που σχετίζονται με τον κλάδο σας.

Καθώς προχωράτε, εξετάστε όλα όσα προσθέτετε σε αυτούς τους λογαριασμούς έχοντας κατά νου την προοπτική του εργοδότη. Όσο πιο στοχαστική, ενημερωμένη, ενδιαφέρουσα και πιο ξεκάθαρη είναι η εικόνα σας στο Διαδίκτυο, τόσο το καλύτερο. Χρησιμοποιήστε τα προφίλ σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να δημιουργήσετε μια πειστική εικόνα για εσάς ως έναν πολύ συμπαθή — και προσλαμβανόμενο — υπάλληλο.

Σύμφωνα με έρευνα του 2018, το 70% των εργοδοτών χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ελέγξει τους αιτούντες. Και περίπου το 43% χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ελέγξει τους τρέχοντες υπαλλήλους! Έτσι, αφού ολοκληρώσετε τον καθαρισμό ή δημιουργήσετε νέα προφίλ, κάντε Google τον εαυτό σας και δείτε τι θα προκύψει.

Εισάγετε το όνομά σας και τυχόν εκδοχές του, συμπεριλαμβανομένων των ψευδωνύμων και των κοινών ορθογραφικών σφαλμάτων του ονόματός σας. Εάν βρείτε κάτι λανθασμένο ή κραυγαλέο, προσπαθήστε να το διορθώσετε, προτού το εντοπίσει ένας πιθανός εργοδότης. Με αυτόν τον τρόπο, ελπίζουμε ότι θα εμφανιστεί κάτι επαγγελματικό και σχετικό μόλις ένας εργοδότης αναζητήσει το όνομά σας στο Google.

 

Πώς να χρησιμοποιήσετε σωστά τα social media;

 

 

Με τα προφίλ σας έτοιμα, ήρθε η ώρα να αρχίσετε να τα χρησιμοποιείτε για να συνδεθείτε με μια νέα δουλειά. Ωστόσο, πρέπει να χρησιμοποιείτε προσεκτικά και επαγγελματικά τα social media για να κάνετε καλή εντύπωση.

Μόλις δημιουργήσετε τα επαγγελματικά προφίλ σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ήρθε η ώρα να αφήσετε τον εαυτό σας (και τις δεξιότητές σας) να λάμψει! Για παράδειγμα, εάν μόλις ολοκληρώσατε τη λήψη μιας νέας πιστοποίησης, προσθέστε το στο προφίλ σας στο LinkedIn και αν θέλετε μοιραστείτε σε κάποια άλλη πλατφόρμα. Ολοκληρώσατε ένα έργο που σχετίζεται με τον τομέα της καριέρας σας; Βάλτε στο Instagram αυτές τις φωτογραφίες. Χρησιμοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αναζητήσετε δουλειά, να συνδεθείτε με εταιρείες και να αναδείξετε τις ειδικές δεξιότητες, την εκπαίδευση και την εμπειρία που αναζητούν οι υπεύθυνοι προσλήψεων και οι διευθυντές προσλήψεων.

Προσοχή: Αν και υπάρχει κάποια αξία στο να «καμαρώνετε» για τα επιτεύγματά σας, δε θέλετε να ενημερωθούν οι πάντες ότι αναζητάτε νέα εργασία - ειδικά ο τρέχοντας εργοδότη σας.

Ελέγξτε ξανά τις ρυθμίσεις απορρήτου σας και βεβαιωθείτε ότι δεν ενημερώνετε τον τρέχοντα εργοδότη σας ότι «αναζητάτε ενεργά» μια νέα θέση. Επίσης, λάβετε υπόψη τις συνδέσεις σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τους τρέχοντες συναδέλφους σας.

Μελέτες έχουν δείξει ότι η συντριπτική πλειονότητα των διευθυντών προσλήψεων,  κάνει κάποια διαδικτυακή έρευνα για πιθανούς υποψηφίους εργασίας πριν καν τους καλέσουν για συνέντευξη. Ανάλογα με το είδος της σταδιοδρομίας που έχετε, μπορεί να είναι λογικό να έχετε έναν ιστότοπο που λειτουργεί ως χαρτοφυλάκιο για εσάς.

Εκτός από την προβολή μερικών από τις εργασίες σας, μπορείτε επίσης να δημοσιεύσετε προτάσεις, βραβεία, επιτεύγματα και διακρίσεις που έχετε λάβει. Όλα σε έναν τακτοποιημένο και τακτοποιημένο χώρο.

Εάν ένας ιστότοπος προσωπικού χαρτοφυλακίου φαίνεται υπερβολική δουλειά ή ίσως είναι too much για τον τομέα σας, προσθέστε μερικά δείγματα έργων σας στο προφίλ σας στο LinkedIn. Δεν είναι τόσο προσαρμόσιμο όσο μια προσωπική ιστοσελίδα, αλλά λειτουργεί.

Φυσικά, μπορείτε να μεταβείτε κατευθείαν στον ιστότοπο μιας εταιρείας για να καταλάβετε ποιοι είναι και τι κάνουν. Αλλά επίσης ελέγξτε τα προφίλ τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οποιαδήποτε άλλα μέρη μπορεί να τα βρείτε στον ιστό. Διαβάστε τα άρθρα τους, τις αναρτήσεις και τα tweets τους για να κατανοήσετε τον τόνο με τον οποίο είναι γραμμένα και την εστίασή τους.

Μπορείτε να μάθετε πολλά για μια εταιρεία από τις αναρτήσεις της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πολύ περισσότερα από ό,τι με μια στατική ιστοσελίδα. Η παρακολούθηση της εταιρείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί επίσης να είναι χρήσιμη σε περίπτωση που σας καλέσουν για συνέντευξη για δουλειά, καθώς θα έχετε περισσότερες τρέχουσες γνώσεις στις οποίες μπορείτε να ανατρέξετε.

Η αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως εργαλείο δικτύωσης είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να παραμείνετε συνδεδεμένοι με άτομα που μπορούν να σας βοηθήσουν, να ενισχύσετε το προφίλ των ατόμων στο δίκτυό σας και να δημιουργήσετε ουσιαστικές συνδέσεις σε ένα εικονικό περιβάλλον.
Λάβετε υπόψη, ωστόσο, ότι η δικτύωση μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν πρέπει να έχει ως στόχο τη συγκέντρωση όσο το δυνατόν περισσότερων συνδέσεων. Όταν δικτυώνεστε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μην ξεχάσετε να βοηθήσετε το δίκτυό σας.

Βεβαιωθείτε ότι σας αρέσουν και κοινοποιείτε αναρτήσεις που έχουν γράψει ή κοινοποιήσει άλλοι. Σχολιάστε και συγχαρείτε τους για τα επιτεύγματά τους. Και προσφέρετε βοήθεια και συμβουλές όταν μπορείτε. Ό,τι συμβαίνει συχνά κυκλοφορεί, οπότε βεβαιωθείτε ότι δε δικτυώνεστε μόνο για να βρείτε μια νέα εργασία.

Ένας πολύ καλός τρόπος για να επεκτείνετε το δίκτυο κοινωνικών μέσων σας είναι να συμμετάσχετε σε ομάδες. Για παράδειγμα, πείτε ότι ενδιαφέρεστε να βρείτε μια απομακρυσμένη εργασία. Γίνετε μέλος σε ορισμένες ομάδες στο Facebook ή στο LinkedIn που επικεντρώνονται στην εύρεση μιας εξ’ αποστάσεως εργασίας.

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τα προφίλ σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αυξήσετε τις γνώσεις σας στον κλάδο. Αν και σίγουρα μπορείτε να μάθετε κάτι νέο από οποιοδήποτε κανάλι κοινωνικής δικτύωσης, ορισμένα, όπως το Twitter, μπορούν να αποτελέσουν μια καταπληκτική πηγή ενημερωμένων ειδήσεων και πληροφοριών για κάθε κλάδο που μπορείτε να σκεφτείτε. Απλώς αναζητήστε όρους που σχετίζονται με εσάς (τον κλάδο σας, τίτλους εργασίας κ.λπ.) και δείτε τι προκύπτει. Ακολουθήστε άτομα που σχολιάζουν τακτικά το επάγγελμά σας και επισκέπτεστε συχνά για να βλέπετε τα τελευταία νέα.

 

Χρησιμοποιήστε διαφορετικές πλατφόρμες

 

Αυτά είναι τα βασικά της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την αναζήτηση εργασίας. Πώς όμως συμπεριφέρεται κάθε πλατφόρμα;

LinkedIn

Όλοι αναγνωρίζουν ότι η κατοχή ενός προφίλ στο LinkedIn είναι σημαντικό μέρος της προετοιμασίας για την αναζήτηση εργασίας, αλλά χρησιμοποιείτε όλα τα εργαλεία του LinkedIn προς όφελός σας;

Μια ευκαιρία που συχνά παραβλέπεται για να επιδείξετε την εμπειρία σας στο LinkedIn είναι η ευκαιρία να δημοσιεύσετε ενημερώσεις κατάστασης στο προφίλ σας. Είναι εύκολο να γίνει. Το LinkedIn σάς προσφέρει την επιλογή κάθε φορά που συνδέεστε. Τι πρέπει να βάλετε στην ενημέρωση κατάστασης; Συμπεριλάβετε ειδήσεις και πληροφορίες που δείχνουν ότι γνωρίζετε τι συμβαίνει στον κλάδο σας και σχολιασμούς για θέματα που αποδεικνύουν ότι είστε ενημερωμένοι για τις πιο πρόσφατες τάσεις στον τομέα σας.

Μη χάσετε την ευκαιρία να "επισημάνετε" άτομα στην ενημέρωση της κατάστασής σας, εάν μεταβιβάζετε πληροφορίες που μοιράστηκαν αρχικά. Μπορείτε επίσης να προσθέσετε ετικέτα σε εταιρείες για να τους ενημερώσετε ότι τις αναφέρετε. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να συμπεριλάβετε το όνομα του ατόμου ή της εταιρείας με το σύμβολο @ στην ενημέρωσή σας (για παράδειγμα, @name) και το LinkedIn τους ειδοποιεί για την αναφορά.

Facebook

Δεδομένου ότι οι περισσότεροι άνθρωποι προτιμούν να θεωρούν το Facebook ένα «προσωπικό» δίκτυο, είναι μια πρόκληση να αξιοποιήσετε στο έπακρο το γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι το χρησιμοποιούν για να βρουν επαγγελματίες υποψηφίους. Η λύση; Δημιουργήστε δημόσιες ενημερώσεις κατάστασης.

Μπορείτε να αποκομίσετε τα οφέλη της δημοσιοποίησης συγκεκριμένων ενημερώσεων κατάστασης με μερικά κλικ. Ακολουθήστε τον σύνδεσμο στο επάνω μέρος της σελίδας σας στο Facebook για να ελέγξετε τις ρυθμίσεις απορρήτου σας. Μόλις φτάσετε εκεί, κάντε κλικ στο εικονίδιο που λέει "Ακόλουθοι" στην αριστερή πλευρά της οθόνης. Στη συνέχεια, στις Ρυθμίσεις ακόλουθου, επιλέξτε το πλαίσιο που λέει, "ενεργοποίηση παρακολούθησης". Αυτό θα σας δώσει την επιλογή να δημιουργήσετε δημόσιες ενημερώσεις και να "ακολουθούν" οι δημόσιες ενημερώσεις σας.

Μόλις το ρυθμίσετε, κάθε φορά που δημοσιεύετε στο Facebook, θα έχετε την επιλογή να επιτρέψετε στη δημοσίευση να είναι "δημόσια". Δημιουργήστε δημόσιες αναρτήσεις παρόμοιες με αυτές που μπορείτε να μοιράζεστε στο LinkedIn ή σε οποιοδήποτε δίκτυο: συμπεριλάβετε ειδήσεις και πληροφορίες που σχετίζονται με τον τομέα σας και σχόλια για ό,τι νέο υπάρχει στον κλάδο σας. Όταν το κάνετε, θα προσθέσετε μια άλλη σειρά αναρτήσεων με δυνατότητα αναζήτησης στο ψηφιακό σας αποτύπωμα και θα κάνετε πιο πιθανό ότι οι άνθρωποι θα σας βρουν όταν αναζητούν κάποιον με τις δεξιότητές σας.

Twitter

Όπως το LinkedIn και το Facebook, το Twitter προσφέρει έναν εξαιρετικό πόρο για να επιδείξετε την εμπειρία σας. Όταν το χρησιμοποιείτε για να δημοσιεύετε ενημερώσεις και να συνδέεστε με άλλους στο Διαδίκτυο χρησιμοποιώντας τις λαβές Twitter στις αναρτήσεις σας, μπορείτε να επεκτείνετε το δίκτυό σας και να βεβαιωθείτε ότι οι άνθρωποι γνωρίζουν την εμπειρία σας. Ένα πράγμα που ίσως δεν έχετε σκεφτεί: μπορείτε να μάθετε ό,τι νέο υπάρχει στον τομέα σας ακολουθώντας χειρισμούς Twitter από τους επαγγελματικούς σας οργανισμούς και συνέδρια.

Ακόμα και αν δεν μπορείτε να παρακολουθήσετε προσωπικά την επαγγελματική εκδήλωση ενός οργανισμού, είναι πιθανό οι συμμετέχοντες να είναι εκεί για να "ζωντανά tweet" τι συμβαίνει στο συνέδριο. Ψάξτε στο διαδίκτυο για να δείτε αν υπάρχει hashtag (λέξη που περιλαμβάνει ένα σύμβολο #) για να σας βοηθήσει να ορίσετε tweets από τη διάσκεψη. Ακολουθήστε αυτό το hashtag στο Twitter και αποκομίστε τα οφέλη από αυτά που μοιράζονται οι συνάδελφοί σας.

Instagram

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε το Instagram ως μέρος της αναζήτησης εργασίας σας. Ξεκινήστε δημιουργώντας ένα επαγγελματικό προφίλ και μετά δημοσιεύστε επαγγελματικά πράγματα σε αυτό. Δημιουργήστε μια ιστορία μιλώντας για μια μεγάλη νίκη που μόλις είχατε ή δημοσιεύστε φωτογραφίες ενός έργου που ολοκληρώσατε.
Αναζητήστε δημοφιλή hashtags για να συνδεθείτε με εταιρείες και θέσεις εργασίας. Προσπαθήστε: #findajob, #remotework #jobs κ.α.

Ωστόσο, μην περιορίζετε την αναζήτηση hashtag. Δοκιμάστε τα hashtags ειδικά για τον τομέα σας. Ποτέ δεν ξέρετε ποιες αναρτήσεις θα βρείτε ή ποιες δουλειές θα ανακαλύψετε!

Το να αρέσεις και να μοιράζεσαι είναι σημαντικά, αλλά όχι κάτι που χρειάζεται να κάνεις συνεχώς. Αφιερώστε λίγο χρόνο κάθε εβδομάδα για να διαβάσετε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και, στη συνέχεια, επιλεκτικά κάντε like και αναδημοσιεύστε πράγματα που σχετίζονται επαγγελματικά με εσάς και την αναζήτηση εργασίας σας.


Συμπέρασμα

 

 

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι κάτι περισσότερο από μιμίδια κατοικίδιων και lifestyle φωτογραφίες. Η χρήση τους κατά την εύρεση εργασίας είναι μια έξυπνη κίνηση, μια κίνηση που θα μπορούσε να σας βοηθήσει να αποκτήσετε την επόμενη ευκαιρία σας. Ως ένθερμος αναζητητής εργασίας, θα χρειαστεί να δείξετε τον καλύτερο εαυτό σας, τόσο σε μια συνέντευξη για δουλειά στην πραγματική ζωή όσο και στο διαδίκτυο. Εάν δεν έχετε παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μπορεί να χάσετε ευκαιρίες εργασίας!