Η σημασία ενός υγιούς και χαρούμενου εργατικού δυναμικού δεν μπορεί να υπερεκτιμηθεί ποτέ. Η πλειονότητα του ενεργού εργαζόμενου πληθυσμού, κατά τη διάρκεια της εργασία του, βρίσκεται διαρκώς σε μια κατάσταση άγχους και αγωνίας για το αν θα ανταπεξέλθουν σωστά αλλά και έγκαιρα. Το ποσοστό επιβάρυνσης της ψυχικής υγείας, που σχετίζεται με το χώρο εργασίας, αυξάνεται με ανησυχητικό βαθμό. Η επιτυχία στον εργασιακό χώρο δεν καθορίζεται, μόνο από τη σκληρή δουλειά, αλλά από πως ένας εργαζόμενος μπορεί να νιώθει ταυτόχρονα χαρούμενος, ολοκληρωμένος αλλά και ψυχικά υγιής μέσα στη δουλειά του.

Στο άρθρο αυτό, θα αναλύσουμε τρόπους με τους οποίους οι εργαζόμενοι μπορούν να κρατούν μια καλή ισορροπία ανάμεσα στην εργασία και την ψυχολογικής τους κατάστασης, έτσι ώστε να αισθάνονται καλύτερα για τον εαυτό τους, αλλά και να έχουν περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας στην καριέρα τους. Ακόμη θα διερευνήσουμε, τι μπορούν οι εργαζόμενοι να κάνουν για να μειώσουν το άγχος και να χειριστούν καλύτερα καταστάσεις πιο στρεσογόνες, που είναι βέβαιο, ότι μπορεί να προκύψουν αρκετά συχνά κατά τη διάρκεια της εργασίας.

 

Πως ορίζουμε μια κρίσιμη κατάσταση στην εργασία;

Τι ακριβώς είναι μια κρίσιμη κατάσταση στην εργασία; Μια κρίσιμη κατάσταση στην εργασία, δεν μπορεί να οριστεί από κάτι συγκεκριμένο αλλά μπορεί να έχει πολλές εκφάνσεις. Μπορεί να είναι μια σύγκρουση με κάποιο συνάδελφο ή πελάτη, μια αναπάντεχη εξέλιξη σε κάποια εργασία που δεν είχε προβλεφθεί και πως θα πρέπει να αντιμετωπιστεί, αλλά ακόμα και μια πολύ προβληματική σχέση με κάποιο εργοδότη. Οι ενδείξεις μιας κρίσιμης κατάστασης ποικίλλουν από τον έναν οργανισμό στον άλλο, ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες και θα πρέπει η κάθε εταιρεία, να είναι σε θέση τις αναγνωρίσει και να μπορεί να τις αντιμετωπίσει.

Τι είναι η Διαχείριση Κρίσεων;

Τι είναι η Διαχείριση Κρίσεων;

Η διαχείριση κρίσεων, μπορεί να οριστεί ως η διαδικασία ελαχιστοποίησης της μιας κατάστασης που απειλεί την “ευημερία” ενός οργανισμού. Αυτό μπορεί να σχετίζεται με τη  φήμη του, την οικονομική σταθερότητα και τη λειτουργικότητα του συνολικά. Η διαχείριση κρίσεων, δεν σχετίζεται μόνο με τον περιορισμό μιας κατάστασης, αλλά και με την πρόληψη της κατάστασης αυτής. Η διαχείριση κρίσεων στην εργασία, είναι μεγάλης σημασίας, και σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να κρίνει και τη συνεργασία μιας εταιρείας με κάποιο τρίτο παράγοντα, αλλά και τις εσωτερικές σχέσεις της. Επιπλέον, η επιτυχής διαχείριση κρίσεων, θα μπορούσε να επισημάνει τη διαφορά μεταξύ επιβίωσης ή κλεισίματος μιας επιχείρησης.

Γιατί η διαχείριση κρίσεων στο χώρο εργασίας είναι πιο σημαντική από ποτέ;

Στο χώρο εργασίας, είναι πολλές οι φορές που τα πράγματα δεν ακολουθούν την επιθυμητή τους πορεία. Πολλά μπορούν να πάνε στραβά ή να προκύψουν ζητήματα που δεν είχαν υπολογιστεί. Γι’ αυτό, οι εργαζόμενοι που είναι πιο απροετοίμαστοι σε τυχόν κρίση, θα πανικοβληθούν, επιδεινώνοντας την κατάσταση, αντί να επιλύσουν το ζήτημα. Ωστόσο, με  σωστή εκπαίδευση και τη δική τους προσωπική συμβολή, οι εργαζόμενοι μπορούν να συνδράμουν σημαντικά και συλλογικά στο να αντιμετωπιστεί μια κρίση και να επιλυθεί μια περίπλοκη  κατάσταση.

Πολλοί οργανισμοί ακόμη δεν έχουν επενδύουν αρκετά σε στρατηγικές ετοιμότητας για τη διαχείρισης κρίσιμων καταστάσεων με αποτέλεσμα αυτό να έχει αντίκτυπο στη φήμη τους. Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και αν δεν έχει μερημνηθεί από την πλευρά της εταιρείας να ενημερώσει σωστά τους υπαλλήλους της για τη σωστή αντιμετώπιση των κρίσεων στο χώρο εργασίας, θα πρέπει οι ίδιοι να είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν.

Η σημασία του να παραμένεις ψύχραιμος, σε περίπτωση κρίσιμης κατάστασης στην εργασία;

Το να παραμένει ένας εργαζόμενος ήρεμος υπό πίεση, είναι ζωτικής σημασίας, όχι μόνο για τον ίδιο, αλλά και για την εταιρεία που εργάζεται. Αντιμετωπίζοντας κανείς, μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης με ψυχραιμία και όχι με σύγχυση, είναι αποδεδειγμένο ότι θα μπορέσει να ανταπεξέλθει και πιο ορθά, αλλά και πιο ουσιαστικά.

Όταν μια κατάσταση αντιλαμβάνεσαι ότι δεν παίρνει την πορεία που επιθυμείς, ή κάτι δεν εξελίχθηκε οπως περίμενες, μην αφήσεις το άγχος να σε καταβάλει. Διατήρησε την ψυχραιμία σου και προσπάθησε να αναλογιστείς συνολικά την κατάσταση. Η ψύχραιμη αντιμετώπιση είναι αυτή, που μπορεί να διαφοροποιήσει τον αποδοτικό εργαζόμενο από έναν που μπορεί να εγκαταλείψει τη θέση του ανα πάσα στιγμή και να δημιουργήσει σοβαρό θέμα στην εταιρεια που ανήκει.

Ο πανικός δεν ωφελεί πουθενά και σίγουρα δεν θα επιλύσει το ζήτημα. Αν αυτό που έχει συμβεί, σε έχει πανικοβάλλει αισθητά και δεν μπορείς να βρεις τη λύση, κάνε ένα βήμα πίσω και επέστρεψε με πιο καθαρή σκέψη. Είναι πολύ σημαντικό, μέσα στο τόσο απαιτητικό και πιεστικό κλίμα που χαρακτηρίζει τους σύγχρονους εργασιακούς χώρους, οι εργαζόμενοι να παραμένουν ήρεμοι σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, για να μπορούν και οι εργοδότες αντίστοιχα να τους εμπιστευτούν.

Πώς η αποτελεσματική επικοινωνία μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση κρίσεων στο χώρο επικοινωνίας

Σε οποιοδήποτε εταιρεία, η σωστή επικοινωνία ακόμα και όταν όλα κυλούν ομαλά, είναι υψίστης σημασίας, πόσο μάλλον όταν πρέπει να αντιμετωπιστεί μια κρίσιμη κατάσταση.

Είναι λοιπόν, πολύ σημαντικό να διατηρείται καλή και αποτελεσματική επικοινωνία ανάμεσα στα μέλη μιας ομάδας, αλλά και ανάμεσα στους εργοδότες και τους εργαζομένους.

Η κάθε εταιρεια θα πρέπει να έχει εκ των προτερων, να έχει επικοινωνήσει στους εργαζομένους της αναλυτικές οδηγίες σχετικά με το πως να προσεγγίσουν και πως να διαχειριστούν μια κατάσταση κρίσης. Από την άλλη πλευρά, αν η εταιρεία δεν έχει φροντίσει κάτι τέτοιο, θα πρέπει οι ίδιοι οι εργαζόμενοι να αναζητήσουν αυτές τις πληροφορίες, ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο προετοιμασμένοι.

Δύο βασικές πρακτικές που μπορεί ένας εργαζόμενος να ακολουθεί σε περίπτωση που αντιμετωπίσει μια κατάσταση πιο κρίσιμη:

- Σωστή ενημέρωση της υπόλοιπης ομάδας

Αν τυχόν στον εργασιακό σας χώρο, έρθεις αντιμέτωπος με μια κατάσταση κρίσης, ιδιαίτερα αν αφορά κάποιον εξωτερικό παράγοντα, θα πρέπει άμεσα να ενημερώσεις καλά την υπόλοιπη ομάδα με την οποία συνεργάζεσαι για να είναι όλοι ενήμεροι και να δομήσετε σωστά τις κινήσεις αντιμετώπισης που θα κάνετε.

- Ενημέρωση προς τους εργοδότες

Σε περίπτωση που στα πλαίσια της εργασίας σας, αντιμετωπίσεις μια κρίσιμη κατάσταση, θα πρέπει όχι μόνο να ενημερώσεις την υπόλοιπη ομάδα συναδέλφων, αλλά και τους εργοδότες σου, αφού πρωτίστως έχεις σκεφτεί προτεινόμενες λύσεις, ή ενημέρωσέ τους σχετικά με το πως αποφάσισες να διαχειστιστείς την κρίση. Με τον τρόπο αυτό, όχι μόνο είσαι πράγματι πολύτιμος συνεργάτης για τον οργανισμό που ανήκεις, αλλά και προωθείς τη διαφάνεια και τη σωστή επικοινωνία, χωρίς να αποκρύπτεις τίποτα.

 

Πως να αντιμετωπίζεις δύσκολους ανθρώπους στο χώρο εργασίας σου

Πως να αντιμετωπίζεις δύσκολους ανθρώπους στο χώρο εργασίας σου

Όπως αναφέραμε και προηγουμένως, η αντιμετώπιση μια κρίσιμης κατάστασης δεν περιοριζεται μονάχα στην αναπάντεχη εξέλιξη, η στην αντιμετώπιση μιας λάθους τροπής που πήρε μια εργασία. Μια κρίσιμη κατάσταση, μπορεί να θεωρηθεί και μια δύσκολη συνεργασία, αλλά και επικοινωνία ή με κάποιο πελάτη ή με κάποιο άλλο εργαζόμενο.

Πως μπορείς να αντιμετωπίσεις δύσκολους ανθρώπους στη δουλειά;

- Αν νιώθεις ότι κάποιος συνάδελφος ή και κάποιος πελάτης,  δεν σε σέβεται, ή σε υπονομεύει με οποιοδήποτε τρόπο, απευθυνσου στη διοίκηση του οργανισμού. Η κάθε εταιρεία είναι υποχρεωμένοι να φροντίζει και να προστατεύει τους υπαλλήλους της

- Οι δύσκολοι άνθρωποι στο χώρο εργασίας, μπορεί να εμφανιστούν πολύ συχνά και σε διαφορετικές περιπτώσεις. Θα πρέπει να είσαι σε θέση να τους αντιμετωπίσεις ψύχραιμα και να επικοινωνήσεις με κάποιο τρόπο μαζί τους. Αν κάποιος πελάτης ή κάποιος συνάδελφος σου για παράδειγμα, έχει συνεχώς ενστάσεις, μην μπεις σε μια φάση διαπληκτισμού, αλλά προσπάθησε με επιχειρήματα και δεδομένα να επισημάνεις αυτά που θέλεις.

Σε κάθε περίπτωση, η διατήρηση της ψυχραιμίας, αλλά και η σωστή επικοινωνία, είναι τα δύο βασικά συστατικά που μπορούν να οδηγήσουν στην σωστή, αλλά και πιο αποτελεσματική αντιμετώπιση των κρίσιμων καταστάσεων, είτε σε εξωτερικό είτε σε εσωτερικό επίπεδο.