Οι ικανότητες είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία στον επιχειρησιακό κόσμο. Εκτός από αυτό όμως, εξίσου σημαντικό είναι να ξέρεις πως μπορείς να συμπεριφέρεσαι σαν επαγγελματίας!

 

Στον επιχειρηματικό κόσμο η επιτυχία έχει «πολλά ποδάρια». Αυτό σημαίνει ότι οι ικανότητες και οι δεξιότητες σου δεν αρκούν. Θα πρέπει να έχεις την κατάλληλη συμπεριφορά για να ολοκληρώσεις το πακέτο. Σε αυτό το άρθρο θα μάθουμε τι χρειάζεσαι για να έχεις ένα ολοκληρωμένο επαγγελματικό προφίλ που όλοι θα έχουν ως υπόδειγμα.

 

 

Τι σημαίνει να είσαι επαγγελματίας - Η2

Σημαίνει ότι κατέχεις σε μεγάλο βαθμό ένα πεδίο γνώσεων σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο και το ασκείς ως ιδιότητα. Στην αγορά όμως αυτό δεν αρκεί. Για να είσαι επιτυχημένος επαγγελματίας θα πρέπει να συνοδεύεις τις γνώσεις και τις δεξιότητες σου με αντίστοιχα χαρακτηριστικά και συμπεριφορές.

 

Ανεξάρτητα από τον τομέα εξειδίκευσής, όλοι έχουμε κάποιες φιλοδοξίες. Αυτές οι φιλοδοξίες που ορίζουν την επιτυχία διαφέρουν από άτομο σε άτομο. Παρόλα αυτά, όλοι έχουμε κάποιους στόχους που θέλουμε να πετύχουμε. Αυτοί οι στόχοι μπορεί να είναι η επαγγελματική ανέλιξη και προοπτική, η δημιουργία ενός αξιοσέβαστου επαγγελματικού προφίλ, η ανάπτυξη των ικανοτήτων, δεξιοτήτων κ.α. Για να τα πετύχεις όλα αυτά, θα πρέπει να μπορείς να αδράξεις νέες ευκαιρίες, να ανοίγεις νέες πόρτες και να έχεις την κατάλληλη ψυχολογία και συμπεριφορά. Αυτά θα είναι αδύνατον να τα καταφέρεις αν δεν ξέρεις πως να φέρεσαι όπως απαιτεί η κάθε περίσταση.

 

Πως μπορείς να το κάνεις αυτό; Συνέχισε την ανάγνωση. Παρακάτω σου έχουμε ετοιμάσει μια λίστα με συμβουλές για να δημιουργήσεις το καλύτερο επαγγελματικό προφιλ. Πάμε!

 

Δείξε σεβασμό στους άλλους

Δείξε σεβασμό στους άλλους

 

Ο σεβασμός είναι το άλφα και το ωμέγα στην καριέρα σου. Αυτό θα πρέπει να είναι ένα χαρακτηριστικό που διακατέχεις σε μέγιστο βαθμό. Δείξε σεβασμό σε όλους τους συνεργάτες σου ανεξάρτητα αν είναι ανώτεροι ή κατώτεροι σου. Δείχνοντας το πρέποντα σεβασμό στους συναδέλφους σου όχι μόνο θα λαμβάνεις την ίδια συμπεριφορά, αλλά θα δημιουργήσεις επιθυμητό κλίμα και σχέσεις με αυτούς. Μην ξεχνάς ότι ο σεβασμός δεν αποκτάται, κερδίζεται.

 

Επίσης, είναι σημαντικό να δείχνεις σεβασμό στους ανθρώπους που εξυπηρετείς. Δεν αρκεί να είσαι ένας καλός συνεργάτης αν η αγορά δεν σε εκτιμά. Ακόμα και αν έχεις τον πιο απαιτητικό, αγενή ή δύσκολο πελάτη, διατήρησε την ψυχραιμία και τον σεβασμό προς αυτόν και πρόσφερε του την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση. Με αυτό τον τρόπο θα μπορείς να ξεχωρίσεις και να διαπρέψεις.

 

Μάθε να επικοινωνείς αποτελεσματικά

Μάθε να επικοινωνείς αποτελεσματικά

 

Οι περισσότερες διαφωνίες ή παρεξηγήσεις μεταξύ συνεργατών ή και πελατών, ξεκινούν από την ελλιπή επικοινωνία. Γιατί η αποτελεσματική επικοινωνία είναι κρίσιμη για εσένα; Γιατί χωρίς αυτή δεν μπορείς να είσαι αποδοτικός. Κατά τη διάρκεια της καριέρας σου, θα πρέπει να είσαι ένα κομμάτι ενός συνόλου. Πάντα θα έχεις συνεργάτες, ανεξάρτητα αν εργάζεσαι ως ελεύθερος επαγγελματίας ή σε μια εταιρεία. Αλλά ακόμα και αν εργάζεσαι μόνος σου, οι επικοινωνιακές δεξιότητες είναι απαραίτητες για την αποτελεσματική επικοινωνία με τους πελάτες. Η αποδοτικότητα σου είναι άμεσα συνυφασμένη με την επιτυχή καριέρα σου. Αυτό σημαίνει ότι για να μπορείς να αναπτυχθείς επαγγελματικά, θα πρέπει να μπορείς να επικοινωνήσεις αποτελεσματικά, ανεξαρτήτως του ρόλου που έχεις.

 

Να θυμάσαι ότι η αποτελεσματική επικοινωνία συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία μιας ομάδας ατόμων. Η επικοινωνία δεν είναι απαραίτητη μόνο σε fronline θέσεις εργασίας, όπως η εξυπηρέτηση πελατών. Θα πρέπει αφού καταλάβεις τις ανάγκες των πελατών σου να μπορείς να τις μεταφέρεις στα ενδότερα τμήματα αποτελεσματικά, χωρίς να χάνεται ή να παραποιείται η πληροφορία.

 

Για να αναπτύξεις τα επικοινωνιακά σου skills χρειάζεσαι αρκετή εξάσκηση και χρόνο. Παρόλα αυτά, είναι μια ικανότητα που αδιαμφισβήτητα δεν μπορεί να λείπει από έναν επιτυχημένο επαγγελματία.

 

Να είσαι προετοιμασμένος για όλα

Να είσαι προετοιμασμένος για όλα

 

Το να είσαι προετοιμασμένος για όλα σημαίνει να έχεις την ικανότητα να προβλέπεις πιθανές ανάγκες και να δρας για αυτές, πριν προκύψουν. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό χαρακτηριστικό επαγγελματισμού με τεράστια αξία. Ουσιαστικά αντί να αντιδράς σε ένα γεγονός και να προσπαθείς να το επιλύσεις, προσπαθείς να προετοιμαστείς για αυτό εκ των προτέρων. Το αποτέλεσμα είναι να έχεις μικρότερο ή μηδενικό αντίκτυπο σε μια προβληματική κατάσταση καθώς θα είσαι ήδη ενεργός πάνω σε αυτήν, και φυσικά αυξημένη απόδοση στις διεργασίες σου.

 

Μερικοί τρόποι για να είσαι ενεργά προετοιμασμένος, είναι:

1. Να φτάνεις νωρίτερα στην εργασία σου ώστε να μπορείς να προετοιμαστείς για οτιδήποτε θα «φέρει» η ημέρα σου.

2. Να διαχειρίζεσαι τον χρόνο σου συνετά ώστε να ολοκληρώνεις τα καθήκοντα σου στην ώρα τους.

3. Να είσαι πρόθυμος να βοηθήσεις τους συναδέλφους σου, εάν αυτό χρειαστεί.

4. Να είσαι έτοιμος να προτείνεις λύσεις σε προβλήματα, τα οποία θα οφελήσουν το σύνολο.

 

Ντύσου ανάλογα

Ντύσου ανάλογα

 

Καλώς ή κακώς η εικόνα μετράει. Και η εικόνα ενός επαγγελματία πρέπει να είναι προσεγμένη. Γιατί; Η ενδυμασία σου ορίζει το πως γίνεσαι αντιληπτός από τους άλλους. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι πρέπει να δαπανάς μια περιουσία για τα ρούχα σου. Αντιθέτως, μπορείς να αποκτήσεις την κατάλληλη ενδυμασία με οικονομικές εναλλακτικές. Αυτό που χρειάζεσαι όμως, είναι να βρεις τον βαθμό κομψότητας που απαιτεί η εργασία σου και ρούχα που να σε κολακεύουν.

Θυμήσου. Δεν είναι τα ράσα που κάνουν τον παππά. Δεν χρειάζεσαι απαραίτητα ένα ακριβό κοστούμι με γραβάτα για να φαίνεσαι ως επαγγελματίας σε αυτό που κάνεις. Ωστόσο, πρέπει να κάνεις εμφανές ότι η εικόνα που μεταφέρεις στους συνεργάτες και τους πελάτες σου είναι η επιθυμητή εικόνα που σου αρμόζει.

 

Μην κάνεις παράπονα

Μην κάνεις παράπονα

 

Αυτή η συμβουλή πρέπει να ξεπεράσει τα όρια του σκοπού του συγκεκριμένου άρθρου και να γίνει ένας γενικός κανόνας στη ζωή σου. Τα παράπονα δεν ωφέλησαν ποτέ κανέναν. Αν δεν σου αρέσει μια κατάσταση έχεις 2 επιλογές. Είτε να την αλλάξεις, είτε να συμβιβαστείς με αυτήν. Στον επιχειρησιακό κόσμο καμία δουλειά δεν είναι άριστη. Όλες έχουν κάποια πλεονεκτήματα και κάποια μειονεκτήματα. Επίσης, πάντα θα έχεις καθήκοντα στη δουλειά σου που δεν σε ενθουσιάζουν. Θα πρέπει να ελαχιστοποιήσεις τον βαθμό παραπόνων σου ή και να τον εξαλείψεις. Κανείς δεν θέλει να συνεργάζεται με κάποιον που παραπονιέται. Όχι μόνο συνεισφέρεις σε ένα πιο δυσμενές εργασιακό κλίμα, αλλά καταστρέφεις την εικόνα και την απόδοσή σου.

 

Αντί αυτού, προσπάθησε να κυνηγήσεις το άλλο άκρο. Επιδίωξε να εστιάζεις στην λύση του προβλήματος και όχι στο ίδιο το πρόβλημα. Έτσι, θα μπορείς να γίνεις ο «γιατρός των προβλημάτων» και να ενθαρρύνεις την ομάδα σου σε αυτό το πνεύμα.

 

Εξύμνησε την ευγένεια

Εξύμνησε την ευγένεια

 

Μην φοβάσαι και μην ξεχνάς να αναδεικνύεις τους καλούς τρόπους σε κάθε άτομο που επικοινωνείς. Οι καλοί τρόποι είναι ένα χαρακτηριστικό που θα ξεχωρίζεις ως επαγγελματίας στην αγορά. Η ευγένεια είναι ο καλύτερος τρόπος για να ξεπεράσεις δυσάρεστες καταστάσεις, και με αυτό τον τρόπο μπορείς να δημιουργήσεις έναν καλό τόνο επικοινωνίας και συμπεριφοράς στους γύρω σου.

 

Λέξεις όπως «ευχαριστώ», «παρακαλώ», «με συγχωρείς» κ.α., είναι απαραίτητες για να διατηρήσεις μια εξαιρετική εικόνα. Όμως μην μένεις εκεί. Δείξε έμπρακτα ότι σκέφτεσαι και σέβεσαι τους ανθρώπους που συναναστρέφεσαι με κάθε τρόπο και ευκαιρία με απλές κινήσεις όπως το να κρατήσεις την πόρτα για κάποιον ή να προσφερθείς να φέρεις έναν καφέ.

 

Συνέχισε να μαθαίνεις διαρκώς

Συνέχισε να μαθαίνεις διαρκώς

 

Όπως αναφέραμε προηγουμένως, η επιτυχία έχει πολλά σκαλοπάτια. Η γνώση είναι ένα από αυτά. Οι περισσότεροι επαγγελματικοί κλάδοι εξελίσσονται ραγδαία. Αυτό σημαίνει ότι και εσύ πρέπει να ανανεώνεις και να εξελίσσεις τις γνώσεις σου διαρκώς. Ακόμα και αν είσαι ειδήμων σε ένα επάγγελμα, πάντα υπάρχει κάτι καινούργιο για να μάθεις. Αυτό δεν σε βοηθάει μόνο να αναπτυχθείς στην καριέρα σου, αλλά θα δείχνεις ότι είσαι ένα αφοσιωμένο άτομο που ενδιαφέρεται για τη δουλειά του και λαμβάνει πρωτοβουλίες. Αναπτύσσοντας τις γνώσεις και τις ικανότητες σου θα μπορείς να γίνεις ένας αξιόπιστος και πολύτιμος συνεργάτης.

 

Πρόσεχε. Δεν πρέπει να παρασύρεσαι από την αγορά και να αναδεικνύεις τον εαυτό σου περισσότερο από όσο πρέπει. Η τελική εικόνα που δίνεις στον εαυτό σου δημιουργείται από τις πράξεις σου και όχι το πως εσύ τοποθετείσαι. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να εστιάζεις στα βέλτιστα αποτελέσματα στην εργασία σου και να αφήνεις τους άλλους να εξυψώνουν τη δουλειά σου.

 

Εστίασε στους ανθρώπους που έχεις γύρω σου

Εστίασε στους ανθρώπους που έχεις γύρω σου

 

Ουκ ολίγες φορές έχουμε παρατηρήσει το φαινόμενο να υπάρχει ευκαιρία για αλληλεπίδραση και οι άνθρωποι να απορροφούνται σε μια συσκευή. Αυτή είναι μια κατάσταση που θέλεις να αποφύγεις. Μην χάνεις την ευκαιρία να αλληλεπιδράσεις με τους ανθρώπους που βρίσκονται γύρω σου. Δείξε ότι είσα παρόν και ζεις την στιγμή, δίνοντας αξία σε αυτά που θεωρείς σημαντικά, δηλαδή την ανθρώπινη επαφή και όχι μια συσκευή. Με το να αντισταθείς στον «πειρασμό» να απορροφηθείς στο κινητό κοιτάζοντας μηνύματα ή emails σε μια ακατάλληλη στιγμή, θα δείξεις ότι είσαι επαγγελματίας και έχεις τον έλεγχο.

 

Φυσικά, το να «ρίξεις μια ματιά» στο κινητό σου δεν είναι κακό, αρκεί να μην διαρκέσει παραπάνω από το συνετό. Επίσης, αυτή η συμβουλή δεν αναφέρεται μόνο σε κινητές συσκευές. Ακόμα και όταν βρίσκεσαι στη δουλειά σου και επισκεφθεί κάποιος το γραφείο εργασίας σου, θα πρέπει να δείξεις τον δέοντα σεβασμό.

 

Εν κατακλείδι

Οι δυνατότητες σε ένα περιβάλλον εργασίας έχουν πολύ σημαντικό ρόλο για το πως αλληλεπιδρούν τα μέλη τους μεταξύ τους. Η δημιουργία μιας ισχυρής επαγγελματικής εικόνας είναι σημαντική για την βελτίωση των σχέσεων και την παραγωγικότητα. Ακολουθώντας αυτά τα βήματα θα μπορείς και εσύ να έχεις όλα όσα χρειάζεσαι για να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό και να δημιουργήσεις μια εικόνα εγκυρότητας και αξιοπιστίας σε ότι κάνεις!